انصارالله: نبرد مأزب پاسخی به ظلم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره کننده یمن اظهار کرد: موضع‌گیری‌های جدید آمریکا در حد حرف بوده و تا الان هیچ پیشرفت و گام عملی را شاهد نبوده‌ایم، موضع‌گیری آمریکا تا به این لحظه متغیر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او اضافه کرد: محاصره تحمیلی با امکانات آمریکایی است و نمی‌توان فریب صحبت‌های جذاب که واقعیت ندارند را خورد.

,

عبدالسلام ادامه داد: جنگ علیه کشور ما با اقدامات عملی در میدان و نه تنها حرف زدن متوقف می‌شود. از نظر ما گروه‌های متخاصم (ائتلاف سعودی) به لحاظ سیاسی، نظامی و انسانی شکست خورده‌اند.

,

او افزود: هیچ اقدام واقعی برای برداشتن تحریم و توقف جنگ ندیده‌ایم و راهکار نظامی بر ما تحمیل شده است و هر زمانی که ما خواستار راهکارهای مسالمت‌آمیز بودیم با اعلام این جنگ از سوی واشنگتن غافلگیر شدیم.

,

سخنگوی انصارالله، راهکارهای مسالمت آمیز واقعی یعنی توقف جنگ نه طولانی کردن آن. دولت مستعفی خواهان ابقای جنگ بی‌پایان است. ائتلاف سعودی راهکارهای مسالمت‌آمیز را نمی‌پذیرد.

,

به گفته او، نبرد مأرب که با درخواست‌های بین‌المللی برای توقف آن روبه‌رو شده یک شبه روی نداده، مأرب از ابتدای جنگ جبهه‌ای شعله‌ور و منطقه نظامی اصلی نیروهای متخاصم بود و آنچه امروز اتفاق می‌افتد موضع‌گیری صحیح علیه گروه‌ها و قدرت‌های بیگانه است.

,

او خاطرنشان کرد: دشمن به ائتلافی خارجی دست یافت و دست از بمباران و محاصره برنداشت بلکه مناطق را اشغال کرد و آن‌ها را پایگاه‌هایی برای عملیات نظامی قرار داد مثل وضعیت استان مأرب که شاهدیم.

,

عبدالسلام متذکر شد، ائتلاف سعودی از مأرب برای تجاوز به صنعا، الجوف و البیضاء استفاده کرد و آن را پایگاهی برای عملیات نظامی قرار داد و مقابله با دشمن مساله‌ای اساسی است که ادامه خواهد یافت.

,

این عضو انصارالله افزود: نبرد مأرب پاسخی به ظلم و تشدید تنش است و صحبت‌های بین‌المللی که نبرد مأرب را تجاوز نشان می‌دهند در واقع بدان معنی است که از ما می‌خواهند از خود دفاع نکنیم و مراکز سربازگیری تکفیری‌ها را که آزادانه عمل می‌کنند، به حال خود رها کنیم.

,

سخنگوی انصارالله به هشدارهای آمریکایی، بین‌المللی و سازمان ملل درباره پیامدهای انسانی نبرد مأرب این گونه پاسخ داد: کسی که کمپ‌های آوارگان، بازاها، عروسی‌ها مساجد،‌ کودکان، بنادر، بیمارستان‌های را هدف گرفته و ۳۰ میلیون انسان را محاصره می‌کند و از تجاوز یمن به لحاظ سیاسی و نظامی حمایت می‌کند، حق صحبت از انسانیت ندارد.

,

انتهای پیام

]
سخنگوی انصارالله با تاکید بر این‌که موضع‌گیری آمریکا هیچ پیشرفتی در میدان به همراه نداشته، خواستار برداشتن گام‌هایی عملی برای توقف جنگ در یمن شد.