آئین بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در حرم مطهر رضوی برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این مراسم به یاد فرماندهان شهید علیرضا توسلی با نام جهادی «ابوحامد» بنیانگذار و فرمانده لشکر فاطمیون و رضا بخشی با نام جهادی «فاتح» جانشین لشکر فاطمیون، با حضور خانواده معزز شهدای مدافع فاطمیون در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت الاسلام علیرضا پناهیان، خطیب حرم مطهر رضوی در این مراسم گفت: شهدای لشکر فاطمیون افتخار جهان اسلامند و اتفاقی که با شهادت آنان رخ داد بالاتر از شهادت، جهاد و هجرت بود؛ شهادت آنان آثار وضعی دارد که در جهان ماندگار خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد این هستند تا از مشکلات سوء استفاده کرده و بین ملت‌های مسلمان تفرقه ایجاد کنند، گفت: هدف سردار سلیمانی و ابومهدی یگانگی و اتحاد بین دو ملت ایران و عراق بود.

,

حجت الاسلام پناهیان افزود: ما باید در برابر تواضع خانواده شهدای مدافع حرم سجده کنیم و از آنان تقدیر و تجلیل به عمل آوریم. همه ما مسلمانان منتظر ظهور حضرت قائم (عج) هستیم اما خانواده معزز شهدای فاطمیون در این راه قربانی دادند و خداوند نیز قربانی آنان را پذیرفته است.

,

سردار یعقوب علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در ادامه این مراسم گفت: ۸ سال دفاع مقدس با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که به همراه داشت موجب سربلندی و درخشش بیش از پیش اسلام شد.

,

وی با اشاره به اینکه تمام آنچه که امروز کشور ایران به آن افتخار می‌کند، در پرتو دفاع مقدس محقق شده است، عنوان کرد: دفاع‌ مقدس ‌مجموعه‌‌ای از برجسته‌ترین‌ افتخارات ‌ملت ‌ایران ‌است که درس عزت و شرافت را برای جهانیان تکرار کرد و به تمام بشریت آموخت که برای حفظ شرافت، غیرت ملی و عزت دینی، باید با پایداری و مقاومت در برابر تهاجم دشمنان اسلام ایستادگی کرد.

,

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه امروز به پاس رشادت ها و ایثارگرها و از خودگذشتگی شهدای مدافع حرم، حرم حضرت زینب(س) همچنان می‌درخشد، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم استقلال و هویت داشته باشیم باید روحیه مبارزه و شهادت طلبی در جوامع و جوانان ما وجود داشته باشد.

,

گفتنی است، شعرخوانی، اجرای همخوانی گروه سرود شهدای فرزندان مدافع حرم، خاطره‌ گویی فرماندهان فاطمیون و مداحی و ذکر توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله برنامه‌های این مراسم بود و در پایان نیز به پاس رشادت‌ها و دلاورمردی های شهدای مدافع حرم، از سوی محمدمهدی برادران مدیر عالی حرم مطهر رضوی از خدام الشهدا و خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
به مناسبت ششمین سالگرد شهادت سرداران بزرگ و پرافتخار لشکر فاطمیون، آئین بزرگداشتی به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.