یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق هدف قرار گرفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع عراقی، امروز (شنبه)، گزارش دادند که یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان «الدیوانیه» در جنوب این کشور هدف قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
شبکه «المیادین» در این خصوص گزارش داد که این کاروان، وابسته به ائتلاف آمریکایی است و در بزرگراه استان الدیوانیه عراق هدف قرار گرفته است.
,
 
,
یک منبع امنیتی در این ارتباط به پایگاه خبری شبکه «السومریه» گزارش داد که در مسیر کاروان یادشده بمب منفجر شده است.
,
 
,
این منبع در ادامه گفت که این حمله، تلفات جانی در پی نداشته است.
,
 
,
طبق گزارش منابع عراقی، گروه مقاومت «قاصم الجبارین» این حمله را بر عهده گرفته است.
,
 
,
طی ماه‌های اخیر کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بارها به صورت هفتگی و بعضاََ روزانه هدف انفجار بمب‌های تعبیه‌شده کنار جاده قرار گرفته‌اند.
,
 
,
این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب عراق یا مرز کویت در جنوب این کشور، وارد عراق می‌شوند.
,
 
,
گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.
,
 
,
 بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید الحشد الشعبی در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت بغداد خواست آن را اجرایی کند.
,
 
,
بسیاری از گروه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
منابع عراقی گزارش دادند که یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای ارتش آمریکا در استان الدیوانیه (جنوب عراق) هدف حمله قرار گرفته است.