رسم کهن آیین نوروزی ایران که با تورم به فراموشی سپرده شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، بازار راکد پوشاک این روزها هم صدای فروشندگان را در آورد و اینکه کمتر کسی به نو کردن لباس عید می پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نو عید کردن لباس های عید یکی از آداب و سنت هایی است که معمولا ایرانی ها در آستانه سال نو انجام می دهند و معمولا پدر و مادرها، بچه ها را به گرفتن لباس نو در عید وعده می دهند اما گویا امسال از لباس نو در بیشتر خانواده ها خبری نیست.

,

مغازه کفش فروشی را دیدیم که پدر خانواده ای در حال امتحان کردن کفش برای سه فرزندش بود، کفشی که بیشتر حالت تزیینی داشت و مواد اولیه گرانی چون چرم و غیره در آن به کار برده نشده بود اما قیمت بالایی داشت.

,

شاید خرید یک کفش برای پدر این خانواده ممکن بود اما حالا خرید سه کفش برای فرزندانش او را دچار شک و تردید کرده بود و به هر بهانه ای ایرادی از کفش می گرفت و در نهایت اصرار فرزندان دست خالی از مغازه خارج شدند.

,

از آن سو قیمت مانتو شلوار و پوشاک پشت ویترین ها با قیمت هایی که روی آنها درج شده باور کردنی نیست و یک مانتوی معمولی با دوخت متوسط به قیمت 600 تا 700 هزار تومان به فروش می رسد.

,

قیمت مواد اولیه چندین برابر افزایش یافته است

, قیمت مواد اولیه چندین برابر افزایش یافته است, قیمت مواد اولیه چندین برابر افزایش یافته است,

حجت ناصری، رئیس اتحادیه پوشاک در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: افزایش قیمت در تمام صنف ها را داشتیم و به طبع در پوشاک هم داریم.

,

وی افزود: قیمت مواد اولیه چون دوک سرزیپ و غیره چندین برابر افزایش یافته است، بنابراین طبیعی است که قیمت پوشاک هم افزایش یابد.

,

ناصری عنوان کرد: فروشندگان سعی در فروش اجناس خود دارند چرا که اگر لباسی به فروش نرود برای سال آینده از مد افتاده و کمتر خریداری سمت آن می رود، بنابراین فروشندگان سعی می کنند با کمترین قیمت جنس خود را به فروش برسانند.

,

انتهای پیام/

]
پوشیدن لباس نو در نوروز از گذشته بین همه ایرانی ها رواج دارد یعنی چه فقیر و چه غنی سال جدید را با لباس نو شروع می کنند این یکی از سنت های قدیمی ایرانیان است که فقیر و غنی نمی شناسد و همه سعی در نو کردن لباس دارند.