بازار ارز، ابزار دم‌دستی دولت برای جبران کسری بودجه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید غنی نظری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: اظهارات واعظی در خصوص دخالت دولت در افزایش نرخ ارز در حکم اعتراف به مداخله در بازار ارز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی در واکنش به سخنان واعظی مبنی بر نقش‌آفرینی دولت در افزایش نرخ ارز، عنوان کرد: استفاده دولت از بازار ارز به عنوان دم‌دستی‌ترین ابزار برای جبران کسری بودجه و بر خلاف مصالح عمومی مصداق خیانت در امانت است.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از جابجایی نرز ارز توسط دولت، بیان کرد: اینکه رئیس جمهور در سخنان خود می‌گوید حاضریم ارز را به 15 هزار تومان بیاوریم، بازی و توهین به افکار عمومی و گروگان گرفتن معیشت مردم است.

,

نظری خانقاه تاکید کرد: افزایش نرخ ارز آن هم بی‌توجه به تورم و بالا رفتن قیمت‌ها و پیامدهای منفی آن در زندگی و معیشت مردم خیانت بوده و موجب بی‌اعتمادی جامعه به دست‌اندرکاران دولت می‌شود.

,

وی افزود: وکلای مردم در خانه ملت روز گذشته با پرداختن به موضوع سخنان اخیر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در تذکری جدی خواستار پاسخگویی رئیس‌جمهور در این باره شدند، البته واعظی و نوبخت با تاکید بر عدم دخالت دولت در بازار ارز، برداشت‌ها این سخنان را نادرست خواندند.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال برخی از نمایندگان مجلس به دنبال واکاوی و بررسی در موضوع سخنان واعظی و تعیین صحت و سقم آن‌ها هستند، البته اگر این اظهارنظرات صحت داشته باشد فاجعه است.

,

نظری خانقاه با اشاره به اینکه مجلس خیلی پیشتر از اینها به مسائلی همچون افزایش نامتعارف نرخ ارز و بورس ورود کرده است، گفت: متاسفانه دولت‌ به ویژه در سال‌های پایانی عمر کاری خود همه چیز را به گردن تحریم و کرونا انداخته و از این دو موضوع استفاده ابزاری می‌کند.

,

وی خواستار پیگری بیشتر و پیگرد قضایی در خصوص اظهارنظرات واعظی شد و اظهار کرد: متاسفانه باید گفت دولت احساس مسوولیتی در خصوص مسائل عمومی کشور نداشته و مشکلاتی همچون  گرانی، تورم و حاشیه‌های بورس همگی به دولت ارتباط دارد.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌های وابسته دست به تخریب مجلس می‌زند تا از زیر فشار خانه ملت فرار کند، حال آنکه مجلس بی‌اعتنا به تبلیغات و مانورهای رسانه‌ای برای تطهیر دولت، اقدامات مقتضی و مناسب را انجام می‌دهد.

,

نظری خانقاه با تاکید بر اینکه دولت آقای روحانی ناتوان‌ترین دولت در بین دولت‌های پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دولت نمی‌تواند خود را با مانورهای رسانه‌های وابسته تطهیر کرده و مانع ورود مجلس به قضایا شود.

]
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار ارز ابزاری دم‌دستی برای جبران کسری بودجه از سوی دولت است.