تصمیم مجلس برای نحوه استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400، با ردیف 4 بند "ب" تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به موجب این مصوبه، منابع واریزی از محل ردیف شماره 71 -530000 جدول شماره (9) این قانون صرف تامین معیشت ، دارو وتجهیزات پزشکی می‌شود.

,

در مواردی که دولت نسبت به تخصیص ارز ترجیحی مبادرت می کند کارگروهی مرکب از رئیس کل بانک مرکزی (دبیر کارگروه)، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط موظفند سیاستگذاری و فرآیند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به گونه ای اجراء و  نظارت کنند که کالاها و خدمات مشمول به هنگام، به اندازه و با قیمت متناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف کننده نهایی برسد. مقامات فوق در اجرای این جز به صورت تضامنی مسوولیت دارند.

, به صورت,

بانک مرکزی موظف است با همکاری دستگاههای یادشده، به صورت ماهیانه گزارش اجرای این بند از جمله تصریح بر موارد مصرف و دریافت کنندگان ارز ترجیحی، میزان ارز پرداختی، میزان کالاهای وارداتی یا ارز ترجیحی و قیمت آنها را تهیه و به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیونهای ذیربط مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

]
مجلس سازوکار نظارت بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کرد.