خبری از رفع تعلیق نیست/ ویزر: درباره جودو ایران رأی جدید صادر می‌کنیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرانجام پس از ماه‌ها بحث و بررسی، دادگاه حکمیت ورزش دیروز (دوشنبه) رای خود را در قبال حکم تعلیق جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 هیأت حقوقی CAS تشخیص داد که ایران اساسنامه فدراسیون جهانی جودو را به شدت نقض کرده است و باید مجازاتی متناسب با آن در نظر گرفته شود اما نوع مجازات فعلی (تعلیق به مدت نامحدود)  هیچ پایه قانونی در مقررات فدراسیون جهانی جودو ندارد و این موضوع مجددا برای تصمیم گیری به کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارجاع داده شد تا درباره آن تصمیم گیری شود.

,

فدراسیون جهانی جودو در واکنش به رأی دادگاه حکمیت ورزش عنوان کرد: رای دادگاه CAS ثابت کرد فدراسیون جودوی ایران اصول بی طرفی سیاسی و عدم تبعیض را به طور جدی نقض کرده است، بنابراین جودوی ایران می‌تواند به صورت موقت تعلیق یا اخراج شود. از آنجا که تعلیق دائمی و نامحدود بوده، این موضوع باید بار دیگر در کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو مورد بررسی قرار گیرد. ایران همچنین باید مبلغ ۵ هزار فرانک سوییس بابت هزینه‌ها به فدراسیون جهانی جودو پرداخت کند.

,

با در نظر گرفتن محتوای رای CAS و همچنین اظهارات اخیر رییس فدراسیون جودوی ایران علیه سعید ملایی، فدراسیون جهانی جودو در حال بررسی تصمیمات و اقدامات بعدی است که به محض تصویب اعلام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
فدراسیون جهانی جودو از تصمیم‌گیری جدید درباره پرونده تعلیق جودوی ایران با توجه به اظهارات آرش میراسماعیلی پیرامون حضور سعید ملایی در گرنداسلم تل‌آویو خبر داد.