قرنطینه به‌موقع فرد مشکوک به کرونا مهم‌ترین فاکتور در پیشگیری از ابتلای سایر اعضای خانواده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر خسروی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ بهترین راه کمک‌کننده و موثر در مقابله با بیماری کرونا را پیشگیری عنوان و اظهار کرد: پیشگیری از زمانی آغاز می‌شود که فردی مشکوک به کرونا در خانواده شناسایی شود به این ترتیب برای جلوگیری از ابتلای سایر اعضای خانواده باید زمینه جداسازی فرد و قرنطینه آن صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
وی با بیان اینکه لازم است اتاقی برای قرنطینه در نظر گرفته شود تا کمترین تماس بین فرد مشکوک و دیگر اعضای خانواده وجود داشته باشد و این اتاق باید بهترین تهویه را دارا باشد، یادآور شد: باید در طول روز با باز گذاشتن پنجره اتاق قرنطینه اجازه داده شود که هوای اتاق عوض شود.
,
خسروی با اشاره به اینکه تا حد ممکن باید سرویس بهداشتی فرد مشکوک و مبتلا از دیگر اعضای خانواده جدا باشد گفت: اما اگر مقدور نبود بهتر است بعد از هر بار استفاده فرد بیمار از سرویس بهداشتی ضدعفونی با استفاده از وایتکس صورت گیرد.
 
,
,
این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: فردی که به‌عنوان پرستار با بیمار در ارتباط است مرتب علائمی چون تب بیمار را اندازه‌گیری کند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پزشک یا مراکز درمانی اطلاع دهد.
 
,
,
وی با اشاره به شرایط خاص ظرف ‌غذای بیمار ادامه داد: باید این ظروف به‌صورت جداگانه شسته، خشک و مورد استفاده بیمار قرار گیرد.
 
,
,
خسروی خاطرنشان کرد: در مدت بیماری باید موارد مربوط به فشارخون، دیابت و سایر مشکلات زمینه‌ای بیمار در نظر گرفته شود و در غذای مورد استفاده بیمار مسائل مربوط به رژیم بیماری‌های زمینه‌ای نیز رعایت شود.
 
,
,
این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به استفاده دمنوش و  داروهای گیاهی توسط بیمار در طول دوره بیماری تاکید کرد: همان‌طور که داروهای شیمیایی مقدار مشخصی برای مصرف دارد، داروهای گیاهی هم باید براساس قانون مصرف شوند و شاید یک دمنوش برای یک بیمار مفید و برای بیمار دیگر مضر باشد، بنابراین توصیه می‌شود مصرف خودسرانه داروهای گیاهی به‌هیچ‌عنوان صورت نگیرد تا مشکلات بیشتری بروز نکند.
,


انتهای پیام/

,
]
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: پیشگیری از زمانی آغاز می‌شود که فردی مشکوک به کرونا در خانواده شناسایی شود به این ترتیب برای جلوگیری از ابتلای سایر اعضای خانواده باید زمینه جداسازی فرد و قرنطینه آن صورت گیرد.