بررسی ۲۰ گونه گردشگری در کاشمر/ مطالعات اولیه گردشگری کویر "گندم بر" انجام شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا یوسفی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: به دلیل اجرایی نشدن بند دال تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۹۸ که برای کمک‌هزینه مرمت بنا‌های تاریخی بود نمی توانیم مرمت مدرسه در حال تخریب سلطان العلما را آغاز کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 وی با اظهار تأسف از این‌که این بنای ارزشمند تاریخی در حال تخریب است، خاطرنشان کرد: قانون بودجه سال ۹۸ در خصوص کمک‌هزینه مرمت ابنیه های تاریخی اجرا نشده است.

,

رئیس اداره میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی کاشمر با اشاره به اینکه متأسفانه اعتباری برای مرمت بناهای تاریخی تخصیص نیافته است، تشریح کرد: باتوجه‌به وضعیت اقتصادی و تعطیلی مراکز گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا، دولت معافیت مالیاتی صنایع‌دستی و مراکز گردشگری را از ۵۰ درصد تخفیف به ۱۰۰ درصد افزایش دهد.

,

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ گونه گردشگری که مهم‌ترین آن منطقه نمونه گردشگری شصت دره است در منطقه بررسی شده است، تصریح کرد: منطقه شصت دره مصوبه هیئت دولت در اردیبهشت ۸۷ را دارد و مطالعات اولیه آن انجام و امکان‌سنجی و مکان‌یابی شده ولی به دلیل نداشتن سرمایه‌گذار همچنان بلاتکلیف است.

,

یوسفی منطقه گردشگری شصت دره را فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری دانست و اذعان کرد: تاکنون ایجاد و سرمایه‌گذاری دو هتل در شهرستان را از دست داده‌ایم درصورتی‌که شهرستان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و ایجاد هتل سه ستاره برای این شهرستان جوابگو است.

,

وی در پایان عنوان کرد: کمپ‌های کوهستانی و کویری از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان است که در همین خصوص مطالعات اولیه کویر گندم بر برای گردشگری کویری انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
یوسفی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ گونه گردشگری که مهم‌ترین آن منطقه نمونه گردشگری شصت دره است در منطقه بررسی شده است، گفت: کمپ‌های کوهستانی و کویری از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان است که در همین خصوص مطالعات اولیه کویر گندم بر برای گردشگری کویری انجام شده است.