محسن سهندی با کسب آرای قاطع مجمع، دوباره بر صندلی هیات کاراته زنجان تکیه کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس این هیات در استان زنجان اظهار کرد: زنجان، یکی از استان‌های ویژه و مورد نظر فدراسیون بوده و هست و ورزشکاران بزرگ، داوران بین‌المللی و مربیان سازنده‌ای را از دیرباز داشته و هنوز هم دارد که تمام این‌ها در بخش باشگاهی، دست در دست هم داده و باشگاه‌های قدرتمندی در سطح استان زنجان وجود دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به جمعیت مناسب رشته کاراته در استان زنجان (حدود 3200 نفر) اظهار داشت: تمام این‌ها ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای کاراته استان زنجان هستند و رئیس هیات کاراته استان نیز طی سال‌های اخیر با سعه صدر و متانت خود توانسته هم‌افزایی بسیار خوبی را در خانواده کاراته استان زنجان به وجود آورد.

,

طباطبایی با اشاره به رای قاطع و حداکثری اعضای مجمع به محسن سهندی به عنوان رئیس هیات کاراته استان زنجان خاطرنشان کرد: این رای و اتحاد و اتفاق نظر مجمع، سرمایه بزرگی برای رئیس هیات بوده و این پیمان و مودت خانواده کاراته استان و فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان به آقای سهندی، وظیفه ایشان را سنگین‌تر کرده است.

,

رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمنان انقلاب طی چند سال اخیر بر علیه مملکت و مردم ایران انجام می‌دهند و شرایط اقتصادی سختی که حاکم بوده و شیوع ویروس کرونا نیز این مشکلات را تکمیل و بسیاری از کارها از جمله مسابقات بین‌الملل و جهانی را معطل کرد اما علی‌رغم تمام این مشکلات، عملکرد هیات کاراته استان مناسب بوده و چراغ این رشته ورزشی در زنجان روشن نگه داشته شده است.

,

وی در خصوص استفاده از مربیان استان در سطوح مختلف تیم‌های ملی اظهار داشت: هم‌اکنون یک زنجانی (حسن روحانی)، مربی تیم ملی است اما قبول دارم که ظرفیت استان زنجان بیش از این‌ها است.

,

طباطبایی با بیان اینکه شاخص‌هایی برای تیم‌های ملی پایه در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: بر این اساس، مربیانی که شاگردان و ورزشکاران آن‌ها به رنکینگ مناسب کشوری و اردوی تیم‌های ملی برسند از آن‌ها در تیم‌های ملی استفاده خواهیم کرد.

,

وی افزود: علاوه بر این جدولی تهیه شده که به محض شروع مسابقات، اعلام خواهد شد و بر این اساس، مربیانی که ورزشکاران‌شان به 20 نفر اول رنکینگ کشور برسند بسته‌های حمایتی و تسهیلات خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و به عنوان مربیان ستاره‌دار تلقی می‌شوند.

,

رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سال 99 سال بسیار سختی برای ورزش و به‌ویژه کاراته بود، گفت: تمام مسابقات و رویدادهای بین‌المللی، جهانی و المپیک در سال جاری لغو و به تعویق افتاد.

,

وی با بیان اینکه کاراته در سال 2020 بعد از سال‌ها المپیکی شده بود، اظهار داشت: این فضا فراهم شده که ورزشکاران در المپیک شرکت کرده و فرصت مغتنمی برای کاراته کشورمان است که بتوانیم با تیم پرتجربه و کادر فنی پخته در این مسابقات حاضر شویم.

,

طباطبایی با بیان اینکه ایران در ورزش کاراته به لحاظ فنی، یکی از کشورهای پرافتخار دنیا است، خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر از جمله روسیه، ازبکستان و ماکائو از مربیان ایرانی در تیم‌های خود استفاده می‌کنند که نمونه آن شهاب سلطانی و حسین روحانی است.

,

محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مجمع گفت: خوشبختانه کاراته کشورمان در سال‌های اخیر به جهت تلاش‌های صورت‌گرفته، روزبه‌روز مسیر رشد و توسعه را در پیش گرفته و مدال‌های جهانی ارزنده و انتخاب المپیک نیز حداکثر سهمیه را کسب کرده است.

,

وی با اشاره به وجود رشته کاراته در المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: امیدواریم از تنها فرصتی که کمیته بین‌المللی المپیک در اختیار کاراته قرار داده بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم.

,

حمزه‌پور با بیان اینکه زنجان از دیرباز، اسم و رسم زیادی در کاراته کشور داشته است، خاطرنشان کرد: مدت کوتاهی با سکون مواجه شد اما طی سال‌های اخیر این مشکلات حل شده و برنامه‌ریزی‌های خوبی را شاهد هستیم.

,

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: هیات کاراته استان زنجان در سایر مسائل نیز عملکرد خوبی داشته و در 2 سال گذشته در بخش آموزش توانسته رتبه اول و همچنین در ارزیابی هیات‌های ورزشی نیز رتبه سوم را به دست آورده است.

,

وی افزود: سالیان سال، تعداد بیمه‌شدگان این رشته ورزشی در استان به یک هزار نفر نمی‌رسید اما در این سال‌ها رشد خوبی داشت و عدد بالاتر شد.

,

حمزه‌پور خاطرنشان کرد: فرهنگسازی در بین ورزشکاران، وجود مربیان شایسته، معرفی ورزشکاران در سطح بین‌المللی نیز از دیگر موفقیت‌های هیات کاراته استان زنجان است.

,

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به حضور حسن روحانی (مربی زنجانی) در تیم ملی کاراته ابراز کرد: امیدواریم از سایر مربیان استان زنجان نیز در تیم‌های ملی استفاده شود تا تجربیات روز دنیا در رشته کاراته را بتوانند به سایر ورزشکاران انتقال دهند.

,

محسن سهندی، رئیس هیات کاراته استان زنجان نیز در ابتدای این مجمع با ارائه گزارشی از عملکرد چهارساله خود گفت: در سال 95 برنامه‌های هیات را با 2 هدف آغاز کردیم که یکی توسعه رشته کاراته در اقصی نقاط استان و دیگری احیای وضعیت گذشته کاراته و راه‌اندازی تیم‌های پایه بود.

,

وی اظهار داشت: هیات کاراته در تمام 8 شهرستان استان فعال شد و به تبع آن کاراته در نقاط دورافتاده و مستعد استان، توسعه یافت.

,

سهندی با بیان اینکه در گذشته 1364 نفر بیمه‌شده ورزشی کاراته داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال علی‌رغم شیوع ویروس کرونا 2200 نفر بیمه‌شده ورزشی کاراته و یک هزار نفر بیمه‌شده روستایی فعال کاراته داشتیم که رشد حدود 140 درصدی را در بخش هنرجویان، شاهد هستیم.

,

سهندی با بیان اینکه کاراته استان زنجان مدتی با خلاء مواجه شده بود، خاطرنشان کرد: برای احیای رشته کاراته استان طی سال‌های گذشته تلاش شد و در این راستا برای راه‌اندازی تیم‌های پایه طی تفاهمنامه با بسیج و آموزش و پرورش، نتایج خوبی کسب کردیم.

,

رئیس هیات کاراته استان زنجان گفت: هم‌اکنون 110 مربی فعال آقا، 60 مربی فعال خانم، 35 داور فعال آقا، 50 داور فعال خانم در سطح استان فعالیت داشته . 2 مورد اعزام داوران به مسابقات آسیایی و شرکت در کلاس ارتقت داشتیم.

,

وی افزود: 7 تیم در لیگ کشوری و 2 تیم در کاراته وان شرکت داشتند که تمام این‌ها به همت هیات کاراته استان بوده و نتوانستیم اسپانسری جذب کنیم.

,

سهندی در ادامه به بهشی از عملکرد و نتایج مکتسبه توسط کاراته‌کاران زنجانی در مسابقات مختلف اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
مجمع انتخاباتی ریاست هیات کاراته استان زنجان امروز (سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه) با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد و محسن سهندی، تنها کاندیدای حاضر در این عرصه با کسب آرای قاطع مجمع (۱۹ رای از ۱۹ رای) به مدت ۴ سال دیگر به عنوان رئیس هیات کاراته استان زنجان انتخاب شد.