برای حضور رشته کاراته در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ناامید نیستیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسا; سیدحسن طباطبایی امروز در حاشیه مجمع انتخاباتی ریاست هیات کاراته استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رشته کاراته در مسابقات المپیک 2020 توکیو برای اولین بار وارد المپیک شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که برای اولین بار وارد المپیک می‌شوند یا باید IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) یا کشور میزبان این پیشنهاد را بدهد که در صورت موافقت، جزء رشته‌های المپیک قرار گیرد.

,

طباطبایی افزود: ژاپن به دلیل اینکه مهد رشته کاراته است هم پیشنهاد داد و هم حمایت کرد و به همین دلیل، کاراته وارد رشته‌های المپیکی در سال 2020 (المپیک توکیو) شد.

,

رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در خصوص علت حذف این رشته ورزشی از المپیک 2024 پاریس گفت: کمیته بین‌المللی المپیک و کشور فرانسه (میزبان المپیک 2024) هیچ کدام این پیشنهاد را ندادند و لذا این رشته از المپیک 2024 حذف شد.

,

وی اظهار داشت: حضور رشته کاراته در المپیک پاریس، سخت شده اما هنوز ناامید نیستیم زیرا احتمال برگشت این رشته ورزشی در المپیک 2024 وجود دارد.

,

طباطبایی در خصوص شرط ورود رشته‌های ورزشی به المپیک خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که برای اولین بار وارد المپیک می‌شوند برای دوره بعدی باید یا کمیته بین‌المللی المپیک و یا کشور میزبان، پیشنهاد دهد.

,

وی در خصوص ملاک‌های ورود مجدد رشته‌ها به المپیک تصریح کرد: ملاک‌های مختلفی وجود دارد که خود IOC و کشور میزبان تعریف می‌کنند.

,

طباطبایی در خصوص وضعیت تیم ملی کاراته ایران برای حضور در المپیک 2020 توکیو گفت: شرایط تیم ملی، خوب بوده و تیم پخته و باتجربه و کادر فنی خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی در مسابقات المپیک کسب کنیم.

,

وی در خصوص سهمیه ایران در المپیک اظهار داشت: در بخش کومیته و در مجموع دختران و پسران باید 6 سهمیه کسب کنیم که تا امروز 2 سهمیه آقایان و یک سهمیه بانوان مسجل شده و در کاتا نیز 2 سهمیه وجود دارد که هنوز کسب نشده اما فرصت داریم و امیدواریم بتوانیم سهمیه‌های بیشتری کسب کنیم.

,

انتهای پیام/

]
رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حذف این رشته ورزشی از مسابقات المپیک 2024 پاریس گفت: حضور رشته کاراته در المپیک پاریس، سخت شده اما هنوز ناامید نیستیم زیرا احتمال برگشت این رشته ورزشی در المپیک 2024 وجود دارد.