از دستگیری عامل انتشار کلیپ برعلیه ناجا در شیراز تا سقوط جوان۱۸ ساله در چاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهمترین اخبار حوادث استان را میتوانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
جاساز ۵۰ میلیارد کالای قاچاق در بونکر گاز 
, جاساز ۵۰ میلیارد کالای قاچاق در بونکر گاز ,
 
,
جانشین انتظامی استان از توقیف یک بونکر گاز و کشف کالای قاچاق ۵۰ میلیارد ریالی در بازرسی از آن خبر داد. 
,
 
,
سردار یوسف ملک زاده، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، از تردد یک دستگاه خودرو سنگین حامل کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی مطلع شدند.
,
 
,
وی افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در این راستا مأموران به محور شیراز – اصفهان اعزام و یک دستگاه کامیون بونکر گاز را متوقف و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.
,
 
,
جانشین انتظامی استان فارس گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۵ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم بادام و ۵ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم مغز فندق فاقد مدارک قانونی که به صورت حرفه ای در انتهای بونکر جاسازی شده بود، کشف کردند.
,
 
,
سردار ملک زاده با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.
,
 
,
دستگیری عامل انتشار کلیپ بر علیه ناجا در شیراز 
, دستگیری عامل انتشار کلیپ بر علیه ناجا در شیراز ,
 
,
با تلاش مأموران پلیس فتا استان، عامل انتشار کلیپ بر علیه ماموران انتظامی کلانتری بهارستان شیراز شناسایی و دستگیر شد. 
,
 
,
رییس پلیس فتا استان فارس، در این خصوص اظهار کرد: در پی انتشار یک کلیپ بر علیه مأموران انتظامی کلانتری بهارستان شیراز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و با موضوع آتش زدن یک خانه در محله کیان آباد شیراز توسط ماموران انتظامی، شناسایی و دستگیری عاملان این موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
,
 
,
حشمت سلیمانی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی، عامل فیلمبرداری و انتشار کلیپ که فردی ۲۹ ساله بود، با هماهنگی و همکاری مأموران انتظامی شهرستان شیراز و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه متهم در بازجویی های انجام شده به جرم ارتکابی اقرار و از این اقدام خود ابراز پشیمانی کرد، گفت: در این راستا پرونده  تشکیل و به همراه متهم تحویل مرجع قضائی شد.
,
 
,
رییس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: این متهم دو روز پیش هنگام اجرای دستور قضائی توسط ماموران کلانتری بهارستان شیراز در دستگیری سارق و آتش زدن بخشی از اموال مسروقه توسط سارق ، اقدام به فیلمبرداری از صحنه آتش سوزی و انتشار آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بر علیه ناجا و با عنوان آتش زدن یک خانه در محله کیان آباد شیراز توسط ماموران انتظامی کرده بود.
,
 
,
 سلیمانی هشدار داد: پلیس فتا استان فارس با کسانی که بخواهند با انتشار فیلم ها و مطالب غیر واقعی بر علیه نیروی انتظامی، نسبت به تشویش اذهان عمومی اقدام نمایند، با برخورد قاطعانه و قانونی خواهد کرد و کارشناسان پلیس فتا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری آنان اقدام خواهند کرد.
,
 
,
کشف  ۲۷ کیلو تریاک در داراب
, کشف  ۲۷ کیلو تریاک در داراب,
 
,
فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه کامیون وکشف ۲۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد. 
,
 
,
علیرضا نوشاد، گفت: مأموران ایست و بازرسی "قلاتویه" این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.
,
 
,
وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۷ کیلو و ۶۰۰ گرمگرم تریاک که به صورت ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفـت: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.
,
 
,
سارق اماکن خصوصی دردام پلیس فیروزآباد
, سارق اماکن خصوصی دردام پلیس فیروزآباد,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری یک سارق اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت خبر داد. 
,
 
,
مهدی جوکار، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
,
 
,
وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یک متهم را شناسایی و وی را طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به 20 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.
,
 
,
جوکار گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت افراد متخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
,
 
,
کشف ۱۶ کیلو گرم تریاک و حشیش در کازرون
, کشف ۱۶ کیلو گرم تریاک و حشیش در کازرون,
 
,
فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سه عامل افیونی و کشف ۱۶ کیلو گرم تریاک و حشیش در این شهرستان خبر داد. 
,
 
,
اسماعیل زراعتیان  بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد مخدردر این شهرستان توسط 3 عامل افیونی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
,
 
,
وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات و بررسی های میدانی ، موفق به شناسایی این 3 قاچاقچی مواد مخدر شدند.
,
 
,
زراعتیان تصریح کرد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مرجع قضائی، متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان 12 کیلو و 500 گرم تریاک و 3 کیلو و 500 گرم حشیش کشف شد.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر به عنوان یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده ها و سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با نیروی انتظامی است.
,
 
,
رفع تصرف ۳۰ میلیاردی اراضی ملی در قیروکارزین
, رفع تصرف ۳۰ میلیاردی اراضی ملی در قیروکارزین,
 
,
فرمانده انتظامی قیروکارزین از رفع تصرف 10 هکتار از اراضی ملی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در یکی از مناطق این شهرستان خبر داد. 
,
 
,
حمید رضا صالحی فرداظهار کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر رفع تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان قیروکارزین ، ماموران این فرماندهی با همکاری ماموران منابع طبیعی جهت بررسی موضوع و آزادسازی زمین های تصرف شده به آن مکان اعزام شدند.
,
 
,
وی با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، افزود: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را 30 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.
,
 
,
کشف پراید سرقتی در آباده
, کشف پراید سرقتی در آباده,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف یک دستگاه پراید سرقتی در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت خبر داد. 
,
 
,
سید ابوالفضل مسعودی، افزود: ماموران پلیس شهرستان آباده هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید که بدون صاحب در کنار خیابان پارک بود، مشکوک شدند.
,
 
,
وی افزود: ماموران پس از استعلام از سامانه های ناجا، متوجه شدند که خودرو پراید دارای سابقه سرقت از یکی از استان های کشور است.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست توصیه و هشدارهای پلیسی را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی  ۱۱۰ اطلاع دهند.
,
 
,
سارقی با ۱۰ فقره سرقت 
, سارقی با ۱۰ فقره سرقت ,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شناسایی و دستگیری یک سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت از وی خبر داد. 
,
 
,
مراد صارمی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از مزارع، باغ ها و اماکن خصوصی در سطح شهرستان اقلید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرارگرفت.
,
 
,
وی ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و تخصصی، در این رابطه یک متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس، به ۱۰ فقره سرقت از مزارع، باغ ها و اماکن خصوصی اعتراف کرد، افزود: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.
,
 
,
اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه چنار
, اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه چنار,
 
,
فرمانده انتظامی کوه چنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۳۸ خرده فروش و معتاد در این شهرستان خبر داد. 
,
 
,
لطف الله محمدی، اظهار کرد: با هدف ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان، یگان های انتظامی این شهرستان با بهره گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را اجرایی کردند.
,
 
,
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، یک کیلو و  ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد، افزود: در این خصوص ۳۸ خرده فروش و معتاد نیز دستگیر شدند.
,
فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.
,
 
,
محمدی در پایان هدف از اجرای این طرح های انتظامی را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از آنان خواست در این خصوص همانند همیشه با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.
,
 
,
شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی متخلف 
, شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی متخلف ,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت : 15 واحد صنفی متخلف که مشمولان غایب را بکارگیری کرده اند، شناسایی و با آن ها برخورد قانونی صورت پذیرفت. 
,
 
,
سرهنگ اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: در پی بازدید گشت تلفیقی پلیس اماکن و معاونت وظیفه عمومی، تعداد  ۱۵ واحد صنفی متخلف که مشمولان غایب را بکارگیری کرده بودند شناسایی ، تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
,
 
,
وی افزود : برابر ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی ، کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی بکارگیری کند، توسط نیروی انتظامی ، وزارت خانه های تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می شوند .
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در ادامه تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه مشمولان را بسیار با اهمیت خواند و افزود : برابر قانون وظیفه عمومی ، تک تک افراد ذکور بالای ۱۸ سال ، بایستی به این امر مهم توجه ویژه داشته و در اسرع وقت در این زمینه اقدام نمایند.
,
 
,
 زراعتیان در پایان تاکید کرد: صنوفی که قصد بگارگیری افراد بالای ۱۸ سال را داشته باشند، از چگونگی وضعیت خدمتی آنها با استعلام از وظیفه عمومی اطمینان حاصل نمایند.
,
 
,
کشف موتورسیکلت سرقتی در جهرم
, کشف موتورسیکلت سرقتی در جهرم,
 
,
فرمانده انتظامی جهرم از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. 
,
 
,
خسرو رزمجویی، اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۲ مطهری شهرستان جهرم هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و رها شده مشکوک شدند.
,
 
,
وی افزود: ماموران پس از بررسی‌ها و استعلام های لازم دریافتند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت می باشد که در این خصوص موتورسیکلت به پارکینگ انتقال داده شد.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه موتورسیکلت‌ مکشوفه پس از انجام مراحل قانونی به مالباخته تحویل داده خواهد شد، اظهار داشت: پلیس با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت توجه داشته و خودرو و موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی که مانع از سرقت می شود، مجهز کنند.
,
 
,
سقوط در چاه، جوان ۱۸ ساله را به کام مرگ فرستاد
, سقوط در چاه، جوان ۱۸ ساله را به کام مرگ فرستاد,
 
,
محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز از سقوط مرگبار جوان ۱۸ ساله در چاهی به عمق ۹۰ متر در شهرستان نی ریز ، خبر داد.
,
 
,
قانع در خصوص جزییات این حادثه ابراز کرد:  در پی اعلام حادثه از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری  حادثه سقوط یک مرد جوان در اعماق یک چاه با سامانه 125 ، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز صبح امروز ۱۲ اسفند ماه ساعت ۷:۳۶ دقیقه، با توجه به عمق ۹۰ متری چاه با ۸ متر ارتفاع آب، آتش نشانان تیم نجات چاه نورد و غواصی را به محل حادثه در شهرستان نی ریز بخش رونیز اعزام کرد.
,
 
,
قانع افزود: با توجه به اطلاعات اولیه دریافتی از این حادثه؛ در پی ناپدید شدن یک مرد جوان در محیط اطراف یک باغ و مزارع کشاورزی و نگرانی خانواده وی، پس از تحقیقات مشخص شد که فرد به علت نامعلوم به چاهی با  عمق ۹۰ متر در اطراف محوطه این باغ سقوط کرده و با توجه به عدم امکان برقراری تماس و وجود ۸ متر آب در چاه هیچگونه اطلاعی از سلامت وی در دسترس نبود.
,
 
,
رییس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: آتش نشانان پس از بررسی محل حادثه، اقدام به نصب علائم هشدار دهنده در محل کردند و کارگاه نجات بر روی دهانه چاه برپا شد.
,
 
,
وی گفت : تیم امداد و نجات سازمان آتش نشانی با استفاده از ابزار مخصوص، با رعایت اصول ایمنی وارد چاه شدند و با تلاش دو ساعته تیم غواصی و چاه نورد، پیکر بی جان این جوان ۱۸ ساله از چاه خارج شد.
,
 
,
به گفته رییس سازمان آتش نشانی شیراز: امدادگران اورژانس حاضر در محل پس از معاینات پزشکی، مرگ وی را اعلام کردند.
,
 
,
 بر اساس این گزارش، جسد این مرد به عوامل انتظامی حاضر در صحنه تحویل داده شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مهمترین اخبار حوادث استان فارس را میتوانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.