آغاز کشت چغندر بهاره در بیش از ۵۰ هکتار ار اراضی کشاورزی رشتخوار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: داشتن آگاهی لازم درباره مسایل مختلف کاشت هر محصول، در بالا بردن توان تولید، عملکرد و سوددهی آن نقش بسیار مهمی ایفا می کند. از این رو لازم است کشاورزان قبل از اقدام به کشت هر نوع محصول درباره مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت آن اطلاعات لازم و کافی را کسب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه  با اشاره به اینکه محصول چغندرقند به عنوان یکی از زراعت های مهم و استراتژیک کشور محسوب شده و بسیار پر اهمیت است، اظهار داشت:  در روستای محمدآباد از توابع دهستان آستانه شهرستان رشتخوار، کشت چغندربهاره آغاز شروع و کار گسترش آن در حال انجام است.

اعظمی به بهره گیری و استفاده از روش نوین آبیاری در این طرح اشاره کرد، گفت: سطح زیر کشت این محصول پنجاه وپنج هکتار و با دستگاه بذرکار، پهن کننده نوار تیپ به صورت ردیفی در یکی از مزارع امیرابریشمی رشتخوار کشت شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش میزان بهره وری محصول ،  آبیاری به روش کشت نوارهای تیپ انجام می شود، بیان داشت: در این طرح  از کودهای شیمیایی و استفاده از ریزمغذی های لازم جهت عملکرد بهتر محصول استفاده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار، یادآور شد: تاریخ کاشت چغندر قند بهاره از اواسط اسفند ماه شروع و تا نیمه‌های تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
اعظمی، گفت: بیش از ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی رشتخوار به کشت محصول چغندر بهاره اختصاص یافت، کاشت چغندر قند بهاره از اواسط اسفند ماه شروع و تا نیمه‌های تیرماه ادامه دارد.