تفاوت قیمت مرغ در استان زنجان با سایر استانها دلیل برخی کمبودها است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدناصر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مشکلاتی نسبت به کمبود مرغ در بازار وجود دارد اما خیلی حاد نیست و دلیل اصلی آن به تفاوت قیمت مرغ در زنجان با سایر استان‌ها برمی‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه مصرف روزانه مورد نیاز استان زنجان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مصرف، عادی باشد، کمبودی وجود ندارد اما عطشی ایجاد شده که مردم گاهی مقداری بیش از مصرف مورد نیاز خود خرید می‌کنند.

,

موسوی با بیان اینکه تلاش مسئولان بر این است که بازار مرغ در آستانه عید نوروز، اشباع شود، افزود: روزانه بین 25 تا 30 تُن مرغ در زنجان پخش شده و به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار به ازای هر کیلوگرم 20400 تومان عرضه می‌شود.

,

وی در خصوص مرغ سبز یادآور شد: این مرغ‌ها خارج از استان می‌آید و قیمت‌شان نیز متفاوت است و شامل تنظیم بازار نیست.

,

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان زنجان در پاسخ به اینکه مسئولان چه تمهیداتی جهت اشباع بازار مرغ اندیشیده‌اند، گفت: مرغ‌فروشان، زنجیره آخر عرضه بوده و معمولاً مسئولان، تصمیمات را گرفته و به ما می‌گویند اجرا کنید.

,

وی ضمن گلایه از مسئولان کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: متاسفانه در جلساتی که مربوط به مرغ و تخم‌مرغ است از اتحادیه، دعوت نمی‌شود و فقط خروجی تصمیمیات را جهت اجرا ابلاغ می‌کنند.

,

موسوی خاطرنشان کرد: به همین دلیل از تمهیدات دولتمردان، خبر ندارم و اخیراً نیز جلسه کارگروه تنظیم بازار بوده که ما را دعوت نکرده بودند و به هر حال اما هر تصمیمی که گرفته می‌شود امیدواریم به خیر و صلاح باشد.

,

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان زنجان با بیان اینکه قرار بر این است که که مرغداران، میزان مصرف روزانه استان در حالت عادی را تامین کنند، گفت: بر این اساس، قرار شده که مازاد مصرف استان را به استان‌های دیگر عرضه کنند.

,

وی، یکی دیگر از مشکلات مرغ را عدم رعایت قیمت مصوب در استان‌ها اطراف بیان کرد و اظهار داشت: قیمت مرغ در استان‌های اطراف تا 29 هزار تومان و حتی بالاتر هم عرضه می‌شود و یکی از مشکلات اساسی این است که تمام استان‌ها قیمت مصوب مرغ را رعایت نمی‌کنند.

,

موسوی ابراز کرد: اگر تمام استان‌ها قمیت مصوب مرغ را رعایت می‌کردند ما هیچ مشکلی نداشتیم اما این مهم رعایت نمی‌شود و خرید با قیمت بالا وجود دارد و طبیعی است که مرغ زنجان با قیمت بالا به آن‌ها فروخته می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان زنجان گفت: مشکلاتی نسبت به کمبود مرغ در بازار وجود دارد اما خیلی حاد نیست و دلیل اصلی آن به تفاوت قیمت مرغ در زنجان با سایر استان‌ها برمی‌گردد.