ارائه تسهیلات به منظور زراعت چوب در استان زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پیمان فقیه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اجرای طرح‌های احیا، اصلاح و توسعه کپه کاری و نصب آبشخوار در اراضی ملی اظهار کرد: بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعتی در سطح استان مورد توجه قرار ‌گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه با استفاده از صندوق توسعه ملی کپه کاری در ۶۲۵ هکتار از اراضی ملی که نیاز به اصلاح داشت، انجام شد بیان کرد: بذر پاشی نیز در ۱۵۰ هکتار نیز انجام شد.

,

فقیه خاطرنشان کرد: ۶۲۵ میلیون تومان میزان اعتبار مصرف شده برای اجرای این عملیات‌ها صرف شده است.

,

وی بیان کرد: طبق بخشنامه‌ای که سازمان مراتع و جنگلها واصل شده تا پایان ۱۴۰۰ همه پروانه های چِرا باطل می شود و باید آنها تبدیل به طرح‌های مرتعداری شود، این موضوع به همه روستاها اطلاع رسانی شده که حتما نمایندگان‌شان برای تنظیم طرح های مرتعداری اقدام کنند.

,

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه منابع طبیعی سالانه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ اصل نهال را تولید می کند بیان کرد: یکی از بهترین نهالستان شمالغرب کشور را در استان داریم.

,

وی با تاکید براینکه برای امسال تسهیلات خوبی دارد برای زراعت چوب در استان ارائه می‌شود بیان کرد: ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شده و علاقه مندانی که می‌خواهند در زراعت چوب فعالیت داشته باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

,

اجرای کامل طرح کاداستر در اراضی ملی تا پایان۱۴۰۰

, اجرای, کامل, طرح, کاداستر, در, اراضی, ملی, تا, پایان۱۴۰۰,

جلیل سلطان نژاد معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جایگزنی سوخت های مناسب در مناطقی سردسیر و صعب العبور را در دستور کار داریم اظهار کرد: برای جلوگیری از مصرف درختان آبگرمکن‌های خورشیدی در اختیار اهالی برخی از روستاها قرار می‌گیرد.

,

وی با تاکید براینکه اجرای کمربند حفاظتی در سراسر استان زنجان اجرا می‌شود عنوان کرد: کمربند حفاظتی برای مشخص کردن حد بین اراضی ملی و اراضی کشاورزی است که عمدتا از روش بنچ مارک بتی استفاده می‌شود.

,

سلطان نژاد در ادامه با بیان اینکه مبارزه با آفات انگلی به ویژه اورس‌واش را در دستور کار داریم ابراز کرد: در این راستا مبارزه مکانیکی انجام می شود و اگر در سال آینده منابع لازم تخصیص یابد کنترل این بیماری امکان پذیر خواهد بود.

,

وی در ادامه در خصوص ارائه مجوز برای رگه‌های جدید معدنی در زنجان اظهار کرد: در مناطقی که گون خیز است مجوز فعالیت‌های معدنی داده نمی‌شود.

,

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی استان زنجان ابراز کرد: در بحث کاداستر تا پایان سال ۹۸ ، ۱۲۶ هزار هکتار در سامانه تثبیت و اسناد تک برگی آن صادر شده است.

,

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۴۸۷ هزار هکتار عملیات تثبیت اتفاق افتاده است بیان کرد: موضوع کاداستر از سال ۹۲  در استان زنجان در اراضی ملی اجرا می‌شود.

,

سلطان نژاد عتوان کرد: اگر بتوانیم کاداستر را به پایان برسانیم بیشتر درگیریها و نارضایتی‌ها حل می‌شود و تثبیت مالکیت با استفاده از کاداستر به راحتی اتفاق می‌افتد و همچنین مشکلات رفع تداخلات نیز برطرف می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در مدت سه سال گذشته انجام‌شده و در حال حاضر نیز انجام می‌شود تا سال ۱۴۰۰ طرح کاداستر اراضی ملی تکمیل خواهد شد.

,

جعفر بیات معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: مطالعات آبخیزداری در حدود ۶۰۰ هزار هکتار از ارای ملی استان انجام شده است.

,

وی با بیان اینکه ۳۱ سد خاکی در استان احداث شده است بیان کرد: تکمیل پروژه‌های آبخیزداری در زنجان، ابهر و ماهنشان را در دستور کار قرار دادیم که در دست اجرا است تا از ورود و تخریب سیلاب‌ها و آسیب آنها جلوگیری شود.

,

بیات با اشاره به نصب تابلوهای اخطار ممنوعیت شنا در حاشیه پروژه‌های بزرگ آبخیزداری استان بیان کرد: متاسفانه در استان زنجان نیز شاهد بی توجهی و شنا کردن عده‌ای در برخی از پروژه های آبخیزداری هستیم.

,

انتهای پیام/

]
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به ارائه تسهیلات به منظور زراعت چوب در استان زنجان گفت: ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شده است.