اسکی‌باز زنجانی با کمترین امکانات موفق به کسب مقام اول کشور شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اسکی، ورزشی است که فوق‌العاده وابسته به ابزار و امکاناتی از قبیل پیست خوب، بارش برف مناسب و برف کوبیده‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: طرف دوم نیز تجهیزات است که تهیه مجموع آن‌ها یعنی کفش، اسکی و سایر امکانات در شرایط امروز بسیار سنگین بوده و بیش از 150 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

,

اژدری با اشاره به کسب مقام اول توسط حسین میرزایی در مسابقات قهرمانی کشور خاطرنشان کرد: این ورزشکار با امکانات اسکی مارپیچ کوچک در مسابقات مارپیچ بزرگ شرکت کرده و این مقام را به دست آورد که فوق‌العاده ارزشمند است زیرا مانند این است که با خودروی 4 سیلندر به رقابت با خودروهای 6 سیلندر پرداخته و با این حال این مقام را به دست آورده است.

,

رئیس هیات اسکی استان زنجان در خصوص مسابقات قهرمانی کشور گفت: مسابقات قهرمانی کشوری شهرنشینان، دیروز (چهارشنبه 13 اسفندماه) به میزبانی تهران در پیست اسکی توچال برگزار شد.

,

وی با بیان اینکه این مسابقات در بخش مارپیچ بزرگ و با حضور 120 شرکت‌کننده دختر و پسر در رده‌های سنی مختلف برگزار شد، اظهار داشت: شرکت‌کنندگان از بالای 7 سال تا رده بزرگسال بودند که حسین میرزایی در رده سنی 16 تا 20 سال شرکت کرده بود.

,

اژدری با بیان اینکه استان زنجان به دلیل نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا فقط یک ورزشکار به این مسابقات اعزام کرده بود، خاطرنشان کرد: علاوه بر هیات اسکی، خانواده‌ها نیز نگرانی‌هایی داشتند که به همین دلیل فقط یک ورزشکار و آن هم بنا به درخواست خودش اعزا کردیم وگرنه تیم نسبتاً خوبی داشتیم.

,

رئیس هیات اسکی استان زنجان با بیان اینکه استعدادیابی اسکی استان را از سال 90 و از ورزشکاران زیر 10 سال شروع کرده‌ایم، گفت: سال گذشته در فستیوال روز جهانی برف 52 ورزشکار در رده سنی زیر 13 سال داشتیم که 2 نفر از ان‌ها پایین آمدند.

,

وی اظهار داشت: در سال های 97 و 98 نیز اردوهای 4 روزه زیر نظر آقای سیدنظام سیف که مربی سابق تیم ملی و قهرمان کشوری بوده و هم‌اکنون نیز مدرس باتجربه فدراسیون است با ورزشکاران در زنجان برگزار شد.

,

اژدری با بیان اینکه این اردوها فوق‌العاده ثمربخش بوده و تیم ما در مقایسه با سایر استان‌ها قوی شده است، تصریح کرد: دلیل این امر این است که استعدادیابی را از سال 90 شروع کردیم و اکنون نتیجه آن را می‌بینیم.

,

وی با بیان اینکه انجام مسابق اسکی برای زیر 13 سال ممنوع است، افزود: 4 اسکی‌باز دختر و پسر 9 ساله داریم که اگر به مرحله مسابقه برسند، قطعاً کسی به آن‌ها نمی‌رسد مگر اعضای تیم ملی و پیست‌های شمشمک و دیزین که امکانات ما با آن‌ها قابل مقایسه نیست.

,

رئیس هیات اسکی استان زنجان در پاسخ به بازگشایی پیست اسکی پاپایی گفت: متاسفانه این پیست امسال بازگشایی نشد.

,

وی با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته به یاد ندارم که پیست پاپایی در بهمن‌ماه، بسته باشد، اظهار داشت: از ابتدای بهمن امسال به دلیل کم بودن بارش برف و گرم بودن هوا قابل استفاده نشد و الان هم خشک است و انگار نه انگار که آنجا اپیست اسکی است.

,

اژدری خاطرنشان کرد: امسال فقط یک ماه در نقاطی از پیست که برف بین 5 تا 10 سانتی‌متر بود با 17 نفر از نونهالان کمتر از 9 سال، تمرین کردیم اما پیست هم به دلیل شیوع ویروس کرونا و هم کمبود بارش برف، بازگشایی نشد.

,

وی در خصوص سایر رویدادهای ورزشی اسکی در سال جاری یادآور شد: مسابقات قهرمانی کشور که قرار بود 16 اسفندماه در شیراز برگزار شود به دلیل عدم صدور مجوز ستاد کرونا لغو شد و بعید است تا پایان سال، رقابتی برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
رئیس هیات اسکی استان زنجان با اشاره به کسب مقام اول توسط حسین میرزایی در مسابقات قهرمانی کشور گفت: این ورزشکار با امکانات اسکی مارپیچ کوچک در مسابقات مارپیچ بزرگ شرکت کرده و این مقام را به دست آورد که فوق‌العاده ارزشمند است.