مجوز مجلس به دولت برای «تسویه بدهی وزارت دفاع به بانک مرکزی»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امشب و در جریان بررسی تبصره های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400 کل کشور، با پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مبنی بر الحاق یک جزء به جزء 2 تبصره 5 ماده واحده موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این پیشنهاد در خصوص ساز و کار تسویه بدهی وزارت دفاع توسط دولت است که با 147 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.
,
 
,
براساس جزء الحاقی به جزء 2 تبصره 5 ماده واحده لایحه بودجه، در سال 1400 «تا سقف 60 هزار میلیارد ریال از منابع این جزء به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت های تابعه آن بابت تسویه بدهی ارزی ریالی خود به بانک مرکزی، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی و همچنین تا سقف 10 هزار میلیارد ریال بابت تسویه بدهی بانکی شرکت های تابعه وابسته به سازمان های نیروهای مسلح اختصاص می‌یابد».
,
 
,
وحید جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح دلیل طرح این پیشنهاد گفت: سال ها قبل وزارت دفاع خریدی از کشور ثالث انجام داده و بانک مرکزی بدهی آن را پرداخت کرده است، اما این وزارتخانه سال هاست که به این بانک بدهکار است، بنابراین ما از ظرفیت بند (و) تبصره 5 استفاده می‌کنیم تا دولت در زمان تسویه بدهی برخی دستگاه ها، بدهی این وزارتخانه را نیز تسویه کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مجلس به دولت برای تسویه بدهی وزارت دفاع به بانک مرکزی در سال 1400 موافقت کرد.