ماهی قرمز نوروز ناقل کرونا نیست/ ممنوعیت فروش لاک‌پشت، مار و سمندر در البرز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه خرید و فروش گونه های حیات وحش اعم از لاک پشت، مار و سمندر توسط مراکز فروش ماهی قرمز ممنوع است، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: هر ساله این موضوع با جدیت پیگیری و دنبال می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فردین حکیمی افزود: متاسفانه عده ای ماهی های قرمز را پس از نوروز در منابع آبی رهاسازی می کنند، افزود: ترجیح و توصیه ما به خانواده ها این است که ماهی قرمز خریداری نکنند اما اگر نسبت به این موضوع اقدام کردند بهتر است در استخرهای بسته پارک ها و حوضچه های شهری رهاسازی شوند.
,
 
,
وی اظهار داشت: باید از رهاسازی ماهی های قرمز در حوزه های آبی البرز خودداری شود چرا که این سایر گونه های آبزی را مورد آسیب قرار می دهد، هر گونه غیر بومی اگر وارد یک زیستگاه طبیعی شود می تواند به جمعیت هدف لطمه وارد کند، ماهی های قرمز هم همه چیزخوار هستند.
,
 
,
حکیمی با اشاره به اینکه ماهی های قرمز می توانند از تخم ماهی قزل آلا تغذیه کرده و تهدیدی برای سایر گونه ها باشد، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید بهداشت را درباره خرید ماهی قرمز رعایت کرد اگرچه بر اساس اعلام دامپزشکی تهران ماهی قرمز شب عید ناقل  کووید ۱۹ نیست چراکه این ویروس اثری بر این نوع ماهی ندارد.
,
 
,
مدیرکل محیط زیست استان البرز در خاتمه عدم مدیریت پسماندهای خانگی را یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا دانست و خاطرنشان داشت: میزان استفاده از تجهیزات بهداشتی اعم از ماسک و دستکش با توجه به ویروس کرونا زیاد است لذا اگر پسماندهای آن پس از مصرف مدیریت نشود می تواند یکی از راه های انتشار کووید ۱۹ باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
فردین حکیمی گفت: خرید و فروش گونه‌های حیات وحش اعم از لاک‌پشت، مار و سمندر توسط مراکز فروش ماهی قرمز ممنوع است.