حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰/هیچ بدهی به مراکز طرف قرارداد نداریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در شورای اطلا‌ع‌رسانی بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون 51 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: این دستگاه با 90 درصد موسسات درمانی از قبیل پزشکان، مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان قرارداد دارد که خدمات متنوعی به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه چند موضوع مهم و اساسی که از سال گذشته و جاری آغاز شده بود در سال 1400 نیز به طور جدی پیگیری خواهند شد، خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک بر اساس قانون 5 ساله برنامه ششم توسعه، راه‌اندازی شده و قدم‌های مثبتی نیز در استان زنجان برداشته شده که هم‌اکنون بیش از 97 درصد پزشکان طرف قرارداد، نسخه‌نویسی را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند و این مورد قدم‌به‌قدم پیش می‌رود تا در شهریورماه سال 1400 به صورت 100 درصد به سرانجام برسد.

,

شیویاری با بیان اینکه موضوع بعدی، تسویه به‌موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد است، افزود: از ابتدای سال جاری تا 16 اسفندماه 103 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان تحت پوشش استان زنجان هزینه شده و به حساب موسسات طرف قراداد، پرداخت شده است. همچنین مطالباتی از سال‌های گذشته به مبلغ 41 میلیارد تومان باقی مانده بود که این مطالبات مراکز و موسسات طرف قرارداد نیز تسویه شده است.

,

وی تصریح کرد: بیمه سلامت در سراسر کشور و استان زنجان از بابت سال‌های گذشته، هیچگونه بدهی به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد ندارد و به‌روز بودن مطالبات نیز یکی از موضوعاتی است که به طور جدی پیگیری می‌شود چرا که موسسات در قبال ارائه خدمات، انتظار معقول و واقعی نسبت به وصول هزینه‌ها دارند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص حذف دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ضمن الگوبرداری از سازمان تامین اجتماعی به دلیل اینکه زیرساخت‌ها به طور کامل فراهم نشده، قصد دارد این موضوع را به صورت تدریجی اجرا کند.

,

وی اظهار داشت: بر این اساس و طبق برنامه‌ریزی‌ها مقدمات لازم تا اردیبهشت‌ماه سال 1400 فراهم شده و سپس دفاتر کاغذی به تدریج و تا شهریورماه سال آینده به طور کامل حذف می‌شوند.

,

شیویاری خاطرنشان کرد: شاید حذف دفترچه‌های درمانی در ابتدا سخت به نظر برسد اما هم صرفه‌جویی فراوانی شده و هم مردم در ادامه از کمّ و کیف آن بهره‌مند می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۳ میلیارد تومان هزینه درمانی بیمه‌شدگان تحت پوشش و ۴۱ میلیارد تومان بدهی معوق مراکز و موسسات طرف قرارداد این بیمه در استان پرداخت شده و بیمه سلامت، هیچ بدهی به مراکز طرف قرارداد ندارد.