شهرداری تهران امیدی به حمایت دولت در راستای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت ندارد
یوسفی گفت: شهرداری تهران ناامید از حمایت های دولتی در توسعه حمل و نقل عمومی است و نباید هزینه توسعه حمل و نقل عمومی تهران را از مردم گرفت.
[
,
,
,
,
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی یوسفی سخنگوی فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصوبه شورای شهر تهران در خصوص افزایش قیمت مترو، اتوبوس و تاکسی در پایتخت گفت: یقینا این افزایش قیمت ۲۵ درصدی می تواند اقشار ضعیف جامعه را با مشکلات عدیده ای مواجه کند چرا که کارگران، کارمندان و مشاغلی آسیب پذیر، هر روز از ناوگان حمل و نقل عمومی برای رفتن به محل کار استفاده می کنند و این افزایش قیمت ها را حس خواهند کرد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: شهرداری تهران ناامید از حمایت های دولتی در توسعه حمل و نقل عمومی است و نباید هزینه توسعه حمل و نقل عمومی تهران را از مردم گرفت.
,
یوسفی با بیان اینکه ۷۰ درصد حمل و نقل عمومی تهران به صورت خصوصی است، افزود: دولت باید بیش از پیش از بخش خصوصی حمایت کند اما می بینیم که چنین اتفاقی صورت نمی گیرد و مردم باید تاوان کم کاری دولت را بدهند.
,
سخنگوی فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتها براساس برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه موظف بودند حداقل ۵۰ در صد از خدمات ریلی را حمایت و یارانه بلیت مترو و اتوبوس را پرداخت کند، افزود: حدود ۸۲ درصد پول خرید اتوبوس باید توسط دولت پرداخت شود اما می بینیم که این گونه نشده است.
,
وی افزود: دولت باید از ناوگان حمل و نقل عمومی حمایت کند چرا که در شهری همچون تهران که روزانه تعدادی زیادی از مردم در آن جا به جا می شوند و تراکم جمعیت هم در شرایط کرونایی خطرناک است، توسعه حمل و نقل عمومی و تسهیل در رفت و آمد مردم می تواند انگیزه ای برایشان باشد که به جای تک سرنشینی از اتوبوس، مترو و یا تاکسی استفاده کنند و این موضوع باعث کاهش آلودگی تهران هم خواهد شد.
,
انتهای پیام/ مصطفی قهرمانی
]