آغاز ساخت مستند «حنظله انقلاب» با نگاهی به زندگی سردار شهید شیدایی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون مزینی، مسئول هیئت فاطمیون شهرستان بردسکن در گفتگو با خبرنگار صبح توس با اعلام این خبر اظهار داشت: اولین زندگینامه سردار شهید حسین شیدایی تحت عنوان "حنظله انقلاب در ترشیز کهن" نام‌گذاری و هم‌زمان با اعیاد شعبانیه به همت تیم مستندسازی خادم الشهدای فاطمیون بردسکن با همکاری دستگاه‌های مختلف مستندسازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: زندگینامه تمام سرداران شهید و سایر شهدای شهرستان، گام‌به‌گام با مشارکت دستگاه‌های اداری و نهادهای غیررسمی و هیئت‌های مذهبی با کمک متخصصین و نخبگان فرهنگی و ادبی مستندسازی و به دانشنامه شهدا تبدیل می‌شود.

,

مسئول هیئت فاطمیون شهرستان بردسکن با اشاره به علت نام‌گذاری این مستند به "حنظله انقلاب"، اذعان کرد: سردار شهید شیدایی بنا به تأکید والدین خود ازدواج می‌کند و برای رضایت پدر و مادر خود بر سر سفره عقد می‌نشیند و بعد از برگزاری مراسم، همان شب وسایل جمع می‌کند و به سپاه کاشمر محل اعزام نیروها می‌رود.

,

وی با بیان اینکه سردار شیدایی به‌اتفاق هم‌سنگران و دوستان خود که در آستان عملیات خیبر قرار داشتند حضور خود در جبهه را لازم و تکلیف می‌دانست و از آنجا به جبهه اعزام می‌شود، اذعان کرد: سردار شیدایی که از تخریبچیان مؤثر در خط مقدم جبهه بود در همان عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

,

مزینی با تأکید بر اینکه به همین منظور نام این سردار رشید اسلام به حنظله انقلاب در ترشیز کهن لقب گرفت، عنوان کرد: اگر نام حنظله غسیل الملائک را در تاریخ اسلام جستجو کنیم مطمئناً تکرار تاریخ را شاهد خواهیم بود و به همین منظور است که شهدای جنگ تحمیلی در تاریخ ماندگار شدند.

,

سرپرست گروه مستندسازی حنظله انقلاب با اشاره به اینکه باید صبر انقلابی و معنویت توأم با امید آفرینی را از خانواده‌های شهدا بیاموزیم، تشریح کرد: دشمن همواره با قدرت نرم نزدیک به سه دهه است که در ادبیات سیاسی و راهبردی جهان وارد شده و آن را ابزاری برای تغییر در اندیشه‌ها و باورهای جوانان ما قرار داده است.

,

وی با بیان اینکه استراتژی و اهدافی که دشمن در جنگ نرم دنبال می‌کند منجر به کاهش امید به آینده، کاهش اعتماد مردم به کارآمدی نظام و استحاله فرهنگی و ارزش‌ها و مبانی دینی و انقلابی می‌شود، تأکید کرد: جوانان امروز ما فرزندان همان شیرمردانی هستند که اگر الگوهای نسل اول انقلاب اسلامی درست در ذهن و قلب جوانان نهادینه شود قطعاً همان حماسه‌ها طلایی دوران دفاع مقدس که دشمنان را در هشت سال دفاع مقدس ناکام گذاشته‌اند تکرار خواهند کرد.

,

مزینی در پایان بیان کرد: مردم فهیم و جوانان غیور ایران‌زمین خوب می‌دانند دشمنان اسلام امروزه با استراتژی و راهبرد علمی و جنگ نرم در صدد استحاله نظام جمهوری اسلامی و انحراف در افکار جوانان است.

, .,

انتهای پیام/

]
مزینی از آغاز ساخت مستند «حنظله انقلاب» در ترشیز کهن با نگاهی به زندگی سردار شهید حسین شیدایی خبر داد و گفت: زندگینامه تمام سرداران شهید و سایر شهدای بردسکن، گام‌به‌گام مستندسازی و به دانشنامه شهدا تبدیل می‌شود.