چابهار؛ سرزمین جاذبه‌های طبیعی از کوه‌های مریخی تا صخره‌های مرجانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، تالاب لیپار واقع در روستای لیپار در ۱۵ کیلومتری چابهار در مسیر جاده ساحلی چابهار گواتر است و میان ۲ کوه نه چندان دور از هم به وجود آمده و آب های سرگردان اطراف در تالابی به بزرگی ۱۳ کیلومتر جمع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
در دوران پر آبی میزبان پرندگانی چون چنگر، فلامینگو، حواصیل سفید و خاکستری، طاووسک، باقرقره، عقاب دشتی، خوتکا و دلینجه است و آب جمع شده در آن پس از مدتی به رنگ صورتی تغییر می کند.
,

,
, ,
 
صخره های مرجانی
 
صخره های پوشیده از جلبک های سبز رنگ و ماهی‌ های کوچک و رنگارنگی که با امواج به ساحل آمده‌اند و در چاله های کوچک موجود بر روی صخره‌ها محصور شده اند.
 
خرچنگ هایی که تعداد آنها به صدها عدد می‌رسد و بر روی صخره ها به دنبال طعمه‌های می گردند از مناظر دیدنی و طبیعی چابهار است.
,
, صخره های مرجانی, صخره های مرجانی,
,
,
,
,

,
, ,
 
جنگل های حرا
 
جنگل‌های حرا در خلیج گواتر در شرق چابهار واقع شده که با مد دریا زیر آب رفته و با جرز نمایان می‌شود و از نظر تنوع زیستی از کانون های مهم به شمار می رود این مکان زیبا به عنوان بیست و دومین تالاب بین المللی کشور در فهرست کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.
,
, جنگل های حرا, جنگل های حرا,
,
,

,
, ,
 
کوه های مریخی
 
کوه های مریخی به صورت سلسله ای و به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر پراکنده و ارتفاع آنها به ۱۰۰ متر می‌رسد و برخی از آنها با یک پوشش سنگی پوشیده شده است، کوه‌های مینیاتوری از دیدنی های حیرت انگیز چابهار است که در مسیر چابهار به گواتر قرار دارد.
 
,
, کوه های مریخی, کوه های مریخی,
,
,
,
, ,

 
منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار
 
یکی دیگر از نقاط سیاحتی و تجاری شهر چابهار است که طی سالیان اخیر در زمینه گردشگری رونق فراوان یافته و دارای فوریت های ویژه از لحاظ تجاری و صنعتی است و با به کارگیری مراکز خدماتی و رفاهی همچون هتل ها، رستوران ها، پلاک ها و مراکز تفریحی در کنار سواحل و چشم اندازهای طبیعی پذیرای گردشگران فراوانی است.
 
انتهای پیام/

,
, منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار, منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار,
,
,
,
]
چابهار دارای جاذبه های طبیعی فراوانی برای جذب گردشگران است که از جمله می توان به کوه های مریخی، صخره های مرجانی، جنگل های حرا و تالاب لیپار اشاره کرد.