نگاه معیوب برخی از مسئولان مهمترین مانع رشد و توسعه اقتصاد کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصیب خزاعی امام جمعه اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد بیانات مقام معظم رهبری در اولین روز سال جدید و شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها"، اظهار کرد: شعار سال را که هر ساله مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند با توجه به اقتضای زمان و مکان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: سال گذشته مقام معظم رهبری شعار سال را با توجه به این‌که اقتصاد ایران در تلاطم بود، جهش تولید نامگذاری کردند.

,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: امسال نیز که به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده نشان می‌دهد آنگونه که باید و شاید به شعار سال گذشته عمل نشده و تداوم این شعار برای ادامه دادن و تلاش در مسیر تولید است.

,

شعار سال برای نوشتن سر در ادارات و روی بنر نیست

, شعار سال برای نوشتن سر در ادارات و روی بنر نیست, شعار سال برای نوشتن سر در ادارات و روی بنر نیست,

حجت الاسلام خزایی عنوان کرد: شعار سال نباید تنها بر سر در ادارات، سربرگ نامه‌ها و بنر نوشته شود بلکه باید عملیاتی شود و کاغذ بازی‌ها و سختگیری‌هایی که باعث تعطیلی کارخانجات شده و می‌شود با توجه به شعار سال حذف شود.

,

وی اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که اصول مدیریتی و برخی از مسئولان خیلی بحث تولید را جدی نگرفته و توجهی به آن ندارند و به همین دلیل مجدد شعار سال جدید در ادامه شعار سال قبل مطرح شده است.

,

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری شعار سال جدید و بیانات مقام معظم رهبری در لحظه سال تحویل، این شعار بایسته‌ها و شرایطی دارد که باید به آنها توجه شود که از جمله آن دل بریدن از غرب است چراکه مادامی که به دنبال غرب باشیم به تولید داخل نمی‌رسیم و بحث تولید و اقتصاد را جدی نخواهیم گرفت. مسئله بعدی این‌که باید نگاه به داخل داشته باشیم نه خارج چراکه نگاه به داخل باعث خواهد شد توانمندی‌ها بروز و ظهور پیدا کند و با توجه به توانمندی‌ها می‌توان کار کرد.

,

حجت الاسلام خزایی بیان کرد: نکته بعدی که در بیانات مقام معظم رهبری مشخص بود این‌که نیاز است بین دستگاه‌های اجرایی مختلف اتحاد، همدلی و انسجام وجود داشته باشد که منجر به رقم زدن تولید شود و اشکالاتی که باعث می‌شود رونقی برای تولید وجود نداشته باشد کنار گذاشته شود و با نشستن سران قوا، نمایندگان مجلس، تولید کننده‌ها و کسبه برای حل و فصل مشکلات تلاش کنند.

,

نگاه معیوب برخی از مسئولان مهمترین مانع رشد و توسعه اقتصاد

, نگاه معیوب برخی از مسئولان مهمترین مانع رشد و توسعه اقتصاد, نگاه معیوب برخی از مسئولان مهمترین مانع رشد و توسعه اقتصاد,

وی با اشاره به موانع رشد و توسعه اقتصاد ایران، گفت: مهمترین مانع نگاه معیوب برخی از مسئولان است؛ نگاه اگر مانند نگاه مقام معظم رهبری و دوران جبهه و جنگ باشد، جوانان پای کار آمده و نتیجه پیروزی خواهد شد اما اگر نگاه ما نگاه معیوبی باشد و به فکر کمک گرفتن از غرب باشیم، تولید داخل را به کیفیت نرسانیم، جلوی سرمایه‌گذاران گرفته شود، به دنبال منافع شخصی خود باشیم، به فکر واردات از خارج باشیم و سایر موارد قطعا دچار مشکل خواهیم شد. اما اگر نگاه‌ها درست شود و برخی از مسئولان همت بیشتری داشته باشند قطعا مشکلات برطرف خواهد شد. به نظر می‌رسد مانع اصلی پیش پای رشد و توسعه اقتصاد، فکر غلط، نگاه معیوب، تنبلی و سستی، جهادی و انقلابی نبودن برخی از مسئولان است. اگر نگاه‌ها تغییر کند، جهادی و انقلابی عمل کنیم قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

,

برای بهبود وضعیت اقتصاد نیاز جدی به اصلاح نظام بانکی و گمرک داریم

, برای بهبود وضعیت اقتصاد نیاز جدی به اصلاح نظام بانکی و گمرک داریم, برای بهبود وضعیت اقتصاد نیاز جدی به اصلاح نظام بانکی و گمرک داریم,

امام جمعه اسدیه در مورد اصلاح نظام بانکی و گمرک، افزود: اگر گمرک و نظام بانکی اصلاح نشود، معیوب و دچار ایراد باشد مشکلاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم به وجود می‌آید. تلمبار شدن کالا در گمرک در مقابل کمبود همان کالاها در داخل کشور علاوه بر این‌که باعث فاسد شدن و بی کیفیت شدن کالاها در گمرک می‌شود شرایط داخل کشور را برای تامین کالا سخت و باعث رونق گرفتن قاچاق کالا می‌شود.

,

حجت الاسلام خزایی بیان کرد: سیستم بانکی و گمرک باید به نحوی عمل کند که وقتی یک کالا از داخل کشور اعلام نیاز می‌شود بدانیم چه کسی قرار است این کالا را با چه قمیتی؛ دلار یا ریال خریداری کند. چه زمانی و به چه نحوی ترخیص شده و با چه قیمتی به دست مصرف کننده می‌رسد.

,

وی با بیان این‌که راحت می‌توان این نقشه را طراحی کرد، افزود: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی می‌توانند این مسئله را پیگیری کنند و بعد با وزارت صمت قضیه را مطرح و سیستم گمرک را بروز کنند.

,

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: در حال حاضر با نگاهی که در گمرک وجود دارد قاچاق کالا زیاد و باعث تلمبار شدن کالا در گمرک شده و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. بسیاری از سرمایه‌گذاران سرمایه خود را از دست داده و به نتیجه نمی‌رسند و در داخل کشور نیز شاهد تشنج شرایط اقتصادی می‌شویم.

,

حجت الاسلام خزایی ادامه داد: گمرک یکی از گردنه‌های اولیه عبور کالا به داخل کشور و صادرات به خارج است لذا می‌طلبد این گردنه اصلاح و بروز و نگاه مدیران در گمرک عوض شود.

,

وی تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اقتصاد نیاز جدی به اصلاح نظام بانکی و گمرک داریم.

,

امام جمعه اسدیه در مورد گره زدن مشکلات به رفع تحریم به جای خنثی سازی آن، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند "اگر بخواهیم حل مشکلات را به رفع تحریم گره بزنیم باید بدانیم که تحریم‌ها رفع نخواهد شد". چون دشمن به فکر تحریم بیشتر است. در بحث برجام نیز دشمن از برجام خارج شد و در کشورهای غربی آب از آب تکان نخورد و به جای حمایت از ایران بیشتر ما را محکوم کردند.

,

حجت الاسلام خزایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما در بحث تحریم دو راه داریم یکی این‌که از دشمنان خواهش کنیم که تحریم رفع شود که اگر خواهش کنیم، آن‌ها تحریم بعدی را روی میز گذاشته و همیشه برای خودشان گزینه دارند. راه دوم این‌که تحریم را خنثی کرده و نگاه به داخل داشته باشیم چراکه نگاه به داخل مشکلات را می‌تواند حل کند و می‌توان تحریم را خنثی کرد.

,

عجله‌هایی که به ضرر کشور انجام شد

, عجله‌هایی که به ضرر کشور انجام شد, عجله‌هایی که به ضرر کشور انجام شد,

وی با اشاره به عجله‌ای که مقام معظم رهبری در بحث برجام فرمودند که به ضرر مردم ایران تمام شد، گفت: مسئولان در چند موضوع مهم کشور عجله کردند که یکی از آنها عجله کردن در بحث مذاکره بود که به محض مشخص شدن اعضای مذاکره کننده شعارهای انتخاباتی سر داده و اقداماتی انجام شد که منجر به پالس ضعف نشان دادن به دشمن شد. عجله بعدی در تصویب برجام بود که به سرعت روی آن کار شد به نتیجه رسید و در صحنه بین الملل امضا شد. عجله بعدی در داخل کشور و توسط مجلس (دهم) شورای اسلامی انجام شد که برجام طی 20 دقیقه تصویب شد و به کمیسیون‌ها و صاحب‌نظران اجازه داده نشد که در این خصوص اظهار نظر کنند. عجله بعدی پیام دادن به مقام معظم رهبری در خصوص اجرایی شدن برجام و حل مشکلات بود که این صحبت‌ها بسیاری از مردم را متوقع کرد، اقتصاد را تحریک به سمت و سوی برجام برد اما چون توقع ایجاد شده بود و برجام هیچ کاری انجام نداد این عطش اقتصادی و رونق در دل اقتصاد ماند و کشور ما دچار مشکل شد.

,

امام جمعه اسدیه گفت: این‌که مقام معظم رهبری فرمودند ما در این خصوص عجله‌ای نداریم؛ عجله به معنای این است که نباید به دنبال مذاکره و خوش‌بین بودن به دشمنان بود و عجله کرد.

,

حجت الاسلام خزایی عنوان کرد: اما اگر بخواهیم در داخل، رونق تولید ایجاد کنیم و جهش تولید محقق شود باید عجله کرد و تولید ایجاد کرد و امسال که به مانع‌زدایی اشاره شده نیز باید برای برداشتن موانع و انجام پشتیبانی عجله داشت.

,

وی خاطرنشان کرد: نسبت به دشمن نباید توقع داشته باشیم که برای موفقیت ما تلاش کند و عجله برای تولید را باید در داخل کشور توسط جوانان توانمند ایرانی جست‌وجو کرد.

,

انتهای پیام/

]
حجت‌الاسلام خزایی با اشاره به موانع رشد و توسعه اقتصاد ایران، گفت: مهمترین مانع نگاه معیوب برخی از مسئولان است؛ نگاه اگر مانند نگاه مقام معظم رهبری و دوران جبهه و جنگ باشد، جوانان پای کار آمده و نتیجه پیروزی خواهد شد.