۳۹۱ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر کرامتی در گفت و گو با اروم نیوز، افزود : در سال زراعی جاری درسطح ۹۰ هزار و ۱۹۶ هکتار از اراضی زراعی استان گندم آبی و درسطح ۳۰۰ هزار و ۹۳۲ هکتار گندم دیم کشت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اروم نیوز،,  ,

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۰ درصد از مزارع گندم آذربایجان غربی در مرحله پنجه زنی کامل هستند که با توجه به وضعیت جوی استان و پایین بودن درجه حرارت عملیات داشت هنوز شروع نشده است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش بینی می‌شود از اواسط فروردین ماه با افزایش درجه حرارت عملیات داشت گندم از جمله استفاده از کود و مبارزه با علف های هرز آغاز شود.

,

کرامتی اضافه کرد: توصیه می‌شود در مزارعی که زمان کشت از کودهای پتاسه و فسفاته استفاده شده است در کوددهی بهاره از کودهای NPK با فسفات بالا به صورت محلول پاشی استفاده کنند.

,

وی گفت: همچنین در مناطقی که بارندگی کم است کودهای سرک با احتیاط مصرف و در صورت توزیع نامتناسب با بارندگی کود سرک به صورت محلول پاشی استفاده شود.

,

وی با اشاره به احتمال خسارات سرمازدگی بهاره در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: توصیه می‌شود برای جبران خسارات سرمازدگی بهاره به دلیل تاثیرگذاری بالا از محلول پاشی اوره استفاده شود.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: زارعین گندمکار استان نسبت به مبارزه به موقع علیه آفت سن مادری گندم، علف‌های هرز و استفاده از کود سرک در مزارع خود اقدام کنند.

,

کرامتی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری ۴۰ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.

,

وی اضافه کرد: امسال حدود ۱۲ هزار و ۸۵۷ تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعان آذربایجان غربی توزیع شده است.

,

انتهای پیام/

]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال زراعی جاری ۳۹۱ هزار هکتار از مزارع این استان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.