آغاز مبارزه با آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ربابه شب‌خیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه با مساعد شدن هوا برخی از آفات در مزارع کشاورزی افزایش یافته که نیاز است کشاورزان به موقع با آنها مبارزه کنند اظهار کرد: این آفت‌ها در باغات و مزارع استان مشاهده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: امسال هم آفت ملخ مراکشی را در شهرستان طارم داریم که در حال حاضر نیز با این آفت در طارم مبارزه می‌شود.

,

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: کانون‌های این آفت به صورت لکه‌ای و پراکنده در مراتع طارم وجود دارد. 

,

وی با تاکید براینکه این کانو‌ن‌ها در طارم شناسایی می‌شوند ابراز کرد: بعد از شناسایی و مساعد شدن شرایط مبارزه با پوره ۲ و ۳ آفت ملخ مراکشی در مراتع طارم انجام می‌شود.

,

شب‌خیز اعلام کرد: اگر این آفت از این مراحل عبور کند، در صورت باردار شدن به مزارع هجوم برده و موجب خسارت‌های زیادی برای کشاورزان می‌شود.

,

وی با تاکید براینکه عدم مبارزه به موقع با این آفت خسارت بسیار هنگفتی برای کشاورزان وارد می‌کند بیان کرد: با توجه به بالا بودن تراکم و وسعت مناطق آلوده پیش‌بینی می ‌کنیم پایش در سطحی به حدود ۵۰ هزار هکتار برسد.

,

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده مبارزه با این آفت در حدود ۲۵ هزار هکتار می‌رسد و در تلاش هستیم با مبارزه با این آفت شاهد خسارت بالایی در باعات و مزارع طارم نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
شب‌خیز رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان از آغاز مبارزه با آفت ملخ مراکشی در طارم خبرداد و گفت: پیش‌بینی مبارزه با آفت ملخ مراکشی در حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی طارم انجام می‌شود.