وزارت کشور موظف به رفع موازی‌کاری از صدور پروانه ساختمان تا تفکیک سند شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان مجلس شوراس اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 18فروردین) مجلس شورای اسلامی با الحاق ماده‌ای به طرح جهش تولید و تأمین مسکن موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این ماده الحاقی آمده است:

,

وزارت کشور موظف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک ترتیبی اتخاذ نماید که در مراحل صدور پروانه تا صدور سند تفکیک و کلیه مراحل کارشناسی و نظارتی مسکن چه به صورت انبوه‌سازی، چه مشارکتی و انفرادی هیچ‌گونه اقدام موازی و مکرر اعم از رأسا یا با ارجاع به همدیگر انجام نشده و هر مرحله تنها یک بار توسط شهرداری یا سازمان نظام مهندسی یا ثبت اسناد صورت پذیرد. در این مراحل بایستی مراحل استحکام بنا و رعایت خطوط معماری و اصول زیبایی‌شناختی لحاظ شود.

, وزارت کشور,

محمدحسین فرهنگی که پیشنهاد دهنده این موضوع بودند در تشریح پیشنهادش گفت: در حال حاضر موضوعات مختلف توسط این 3 دستگاه به صورت جداگانه و تکراری صورت می‌پذیرد که این امر موجب تأخیر و از بین رفتن زمان و افزایش هزینه‌ها می‌شود، به طور مثال متراژ ساختمان یک بار توسط شهرداری، بار دیگر توسط سازمان نظام مهندسی و در نوبت بعد توسط سازمان ثبت بررسی می‌شود که این امر موجب موازی‌کاری و تأخیر در جهش تولید مسکن خواهد شد.

,

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس افزود: با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و سازمان اسناد و املاک می‌توان مشکل فوق را رفع کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
نمایندگان مجلس وزارت کشور را موظف کردند با همکاری با وزارت راه و سازمان ثبت اسناد از موازی‌کاری در مراحل صدور پروانه، تفکیک سند و تمامی مراحل کارشناسی ساخت مسکن جلوگیری کند.