بخش عمده تخت‌های بیمارستان‌های تامین اجتماعی زنجان به بیماران کرونایی اختصاص یافت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: قانون کلی در مورد دوران پیک (موج) کرونا این است که به جز موارد اورژانسی، تمام خدمات حذف شده و فقط خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی باشد و بر این اساس اکنون بیمارستان‌های ارتش و بهمن زنجان 100 درصد به بیماران کرونایی تخصیص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه برخی خدمات از جمله حوزه زنان و کودکان در بیمارستان‌های تامین اجتماعی قابل حذف نیستند، بیان کرد: بر این اساس، خدمات‌رسانی به این حوزه‌ها نیز در کنار بیماران کرونایی ادامه دارد.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هم‌اکنون 60 تخت از بیمارستان امام حسین(ع) زنجان و 30 تخت از بیمارستان امید ابهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته البته این تخت‌ها همیشه اِشغال نیستند اما آمادگی پذیرش و بستری بیماران را دارند.

,

وی اظهار داشت: با توجه به ورود استان به موج چهارم ویروس کرونا بخش عمده‌ای از تخت‌های بیمارستان‌های امام حسین(ع) زنجان و امید ابهر برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

,

محمدی در خصوص تخصیص تخت مراقبت‌های ویژه (ICU) برای بیماران کرونایی خاطرنشان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه به صورت جداگانه برای بیماران کرونایی طراحی شده و 10 تخت ICU در زنجان و 2 تخت نیز در ابهر برای بیماران بدحال کرونایی تخصیص یافته است.

,

وی در پاسخ به انجام تست کرونا در مراکز درمانی تحت مدیریت تامین اجتماعی ابراز کرد: با توجه به افزایش مراجعات تست کرونا به مراکز درمانی علوم پزشکی، هم‌اکنون تست کرونا در تمام مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی استان زنجان نیز انجام می‌شود.

,

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در خصوص حذف دفترچه‌های درمانی گفت: این مورد تا حدود خیلی زیادی اجرا می‌شود اما هنوز کامل نشده است.

,

وی با بیان اینکه حذف کامل دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی تا پایان خردادماه به طور کامل اجرا می‌شود، اظهار داشت: بنا به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با انجام هماهنگی‌های لازم، نواقص جزئی این طرح حداکثر تا 2 ماه آینده به اتمام می‌رسد تا دیگر اصلاً دفترچه‌ای وجود نداشته باشد.

,

محمدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دفترچه‌های درمانی قبلی موجود است اما صدور مجدد نداریم و این دفترچه‌ها نیز حداکثر تا پایان خردادماه به طور کامل حذف خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با توجه به ورود استان به موج چهارم ویروس کرونا بخش عمده‌ای از تخت‌های بیمارستان‌های امام حسین(ع) زنجان و امید ابهر برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.