هنرمندان انقلابی، احیاگران ادبیات برگرفته از فرهنگ عاشورا هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جاوید رخشانی رئیس مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما، به تبیین اهمیت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: هنر انقلاب اسلامی در واقع هنری است که در جریان انقلاب اسلامی شکل گرفته و در  جنگ تحمیلی با هنر دفاع مقدس درهم آمیخته و امروز در اوج تکامل و پویایی خود بعنوان یک مکتب هنری می تواند با نگهداشت و صیانت از ارزشهای اسلامی در ترویج این ارزشها بعنوان یک اندیشه فراگیر تاثیرگذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی از اهم دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: این هنر در واقع تعالی ارزشهای انسانی در جامعه را  محقق می سازد.  

,

رخشانی با بیان اینکه هنرمندان متعهد هنر انقلاب اسلامی نقش آفرینان برجسته ای بودند که تحول اجتماعی را منجر شدند گفت: این هنرمندان در سیر انقلاب و رسیدن به آرمان های انقلاب بعنوان تسهیل گران نظام اجتماعی و نقش آفرینان مردمی در صحنه تقابل حق و باطل با رویکرد دفاع از آرمان های دینی و انقلابی راه را برای پیروزی هموار کردند و ادبیاتی برگرفته از فرهنگ عاشورایی را که مدت زمان طولانی در فرهنگ و هنر ایران به فراموشی سپرده شده بود مجدد احیا کردند.

,

وی افزود: ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و دهها کلید واژه های ارزشی در واقع ثمره اندیشه اسلامی و تلاش هنرمندان مخلص الهی است.

,

رئیس مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل به حرکت های ضد ارزشی و فرهنگی برخی از سیلبریتی ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز هنرمندان متعهد در آزمون دیگر، وظیفه سنگینی بر دوش خود احساس می کنند چراکه باید در برابر حرکت های ضد ارزشی و فرهنگی دشمنان در عرصه فضای مجازی  مقابله کنند.

,

وی تصریح کرد: امروز نسل جوان هنرمندان انقلابی با شجاعت و نوآوری در دستاوردهای هنری، حافظ ارزش های انقلاب اسلامی هستند و در این عرصه نیز دشمنان را نام گذاشته و خواهند گذاشت.

,

رخشانی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت:  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب در واقع سند معتبری برای حمایت و هدایت نسل جوان و هنرمند متعهد انقلابی است که در ایام پیش رو نقش هنری خود را در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و ترویج ارزشهای والای دینی به شکلی ایفا کنند که همچون ایام انقلاب و دوران دفاع مقدس، دشمنان را زمین گیر کنند.

,

وی رسالت هنرمندان پیشکسوت و انقلابی را در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی یاور شد و گفت: هنرمندان پیشکسوت انقلابی نیز می توانند با انتقال روحیه مقاومت و تجرببات خود به نسل حاضر، هنرمندان جوان را که خط شکنان جنگ نرم هستند در رسیدن به اهداف انقلابی خود یاری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل با بیان اینکه هنرمندان متعهد نقش آفرینان برجسته ای هستند که تحول اجتماعی را منجر شدند گفت: این هنرمندان در سیر انقلاب و رسیدن به آرمان های انقلاب بعنوان تسهیل گران نظام اجتماعی و نقش آفرینان مردمی در صحنه تقابل حق و باطل، ادبیاتی برگرفته از فرهنگ عاشورایی را مجدد احیا کردند.