شمخانی: توافق به‌سرعت قابل حصول است/لغو تمامی تحریم‌ها و برخورداری از حقوق قانونی ایران براساس NPT باید در هر توافقی لحاظ شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های گسترده میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی تاکید کرد، منافع و دیدگاه‌های مشترک میان دو طرف عرصه‌ای گسترده برای ارتقای سطح روابط و مقابله با چالش‌های منطقه‌یی و بین‌المللی به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم را فراهم آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

او با تاکید بر پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه همه جانبه با تروریسم، تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش را دارای اهداف مشکوک و غیرشفاف توصیف کرد و افزود؛ اهداف سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورهای عضو ائتلاف با شعار مبارزه با تروریسم در تضاد است.

,

شمخانی جمهوری اسلامی ایران را پایبند به مذاکرات هسته‌ای و پیمان منع اشاعه دانست و افزود؛ تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از ابتدا تاکنون بر اساس نیازهای واقعی و تحت نظر بازرسان آژانس صورت گرفته است.

,

وی افزود؛ ایران با حسن نیت کامل و در چارچوب برنامه اقدام مشترک به مجموعه تعهدات خود عمل کرده و در صورتی که طرف مقابل رویکرد منطقی، غیرسیاسی و مبتنی بر واقعیت‌ها داشته باشد دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای به سرعت قابل حصول خواهد بود.

,

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد، لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه و برخورداری از مجموع حقوق قانونی در چارچوب ان.پی.تی باید در هر توافقی لحاظ شود و در این زمینه اختلافات داخلی کشورها و زیاده‌خواهی‌ها تاثیری بر اراده تیم مذاکره کننده ایران نخواهد داشت.

,

شمخانی استفاده از ابزار تحریم‌های غیرقانونی و سوء استفاده از مناسبات اقتصادی حاکم بر نظام سلطه را زمینه‌ساز بازگشت عصر استعمار دانست و افزود؛ تداوم سیاست‌های اشتباه در تحمیل اراده بر خواست کشورها نه تنها مسیری شکست خورده است، بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت.

,

منگ جیان چو، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی چین نیز در این دیدار بر حمایت پکن از مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد و گفت: ایران حق دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد و مطمئناً در مذاکرات ۱+۵ از ایران حمایت خواهیم کرد.

,

او هم‌چنین با اشاره به گسترش تهدید تروریسم در جهان ضمن تاکید بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی برای مقابله با تروریسم افزود؛ توجه نکردن به ضروت‌ها و الزامات برخورد جدی، همه جانبه و بدون تبعیض با تروریسم، دامنه این تهدید را غیرقابل کنترل خواهد کرد.

,

جیان چو در ادامه خواستار گسترش همکاری‌های بیش از پیش دو کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شد.

,

انتهای پیام

]
منگ جیان چو، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین عصر یک‌شنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.