تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت حدود یک ماه آینده برگزار خواهد شد و مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، با حضور در این مجامع با رای خود از میان کاندیداها، اعضای هیات مدیره را انتخاب خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این میان، مشمولانی هستند که طی ۱۰ سال گذشته فوت شده اند و اکثرا تکلیف سهام عدالت آن ها مشخص نشده است.
,
 
,
در واقع آمارها از فوت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت طی ۱۰ سال گذشته خبر می دهد و ورثه این افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا فرایند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود. وراث این افراد باید در قدم اول به مراجع قضایی برای گرفتن گواهی حصر وراثت مراجعه کنند.
,
 
,
طبق آخرین آمار، از حدود سه میلیون نفر سهامدار عدالت که فوت کرده اند فقط وراث ۱۲۰ هزار نفر برای اخذ گواهی مراجعه کرده اند و بدیهی است که فقط افرادی که این موضوع را تعیین تکلیف کرده اند می توانند در انتخابات شرکت کنند.
,
 
,
 
,
برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان چه باید کرد؟
, برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان چه باید کرد؟,
 
,
در ابتدا وراث قانونی می توانند جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.
,
 
,
پس از انجام امور مربوط به انحصار وراثت، وراث باید به سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه و خدمات انتقال سهام را انتخاب کنند.
,
 
,
در این قسمت مدارک لازم برای انتقال سهام که شامل گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی و ورثه می شود ذکر شده است.
,
 
,
 پس از تهیه مدارک مذکور، یکی از ورثه به عنوان نماینده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مداکر مذکور را تحویل میدهد و این دفاتر فرمی که توسط نماینده تکمیل شده است را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می کند.
,
 
,
شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از بررسی مدارک مذکور، طی پیامکی نتیجه را به نماینده وراث اعلام می کند.
,
 
,
در واقع اگر مدارک نقصی نداشته باشد، مراتب انتقال انجام می شود، در غیر این صورت به نماینده اطلاع داده و نماینده باید نقص مدرک را برطرف کند.
,
 
,
انتهای پیام
]
درحالی آمارها حاکی از فوت حدود سه میلیون مشمول سهام عدالت است که قرار است مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت حدود یک ماه دیگر برگزار شود و هر یک رای سهام داران می تواند نقش مهمی در انتخاب اعضای هیات مدیره داشته باشد.