مسئولانی که تصمیمات غلط می گیرند باید پاسخگوی شرایط فعلی مردم باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، حالا که نزدیک دوسال از شروع بیماری همه گیر و منحوس کرونا می گذرد و با تدبیری هایی که توسط مسئولین صورت گرفته، حالا بعد از ایام تعطیلات شاهد سیاه شدن وضعیت شهرهایی هستیم که در ایام عید نوروز منع تردد نداشتند و پر از مسافر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

همدان یکی از شهرهایی بود که به علت آب و هوای خنک شاهد مسافران زیادی بودیم و بی توجهی مسئولین حتی در حد دادن یک هشدار قابل توجه بود.

,

این روزها شاهد تعطیلی 10 روزه در سراسر کشور شدیم، هر چند تفاوت چندانی در آمار و ارقام دیده نمی شود و گویا این امواج مهیب کرونا نیاز به زمان بیشتری دارد تا فروکش کند و تا آن زمان مشخص نیست چند خانواده عزادار می شوند و چند نفر از عزیزانشان را از دست می دهند.

,

و اما آن سوی قصه این تعطیلی ها مغازه دارانی هستند که نزدیک دوسال است کرکره های نیمه بازی دارند و مشتریان خود را از دست داده اند و حال و روز خوشی ندارند.

,

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در رسانه ها اعلام کرد که از شنبه تعطیلی ۱۰ روزه را در کشور تجربه خواهیم کرد.

,

دکتر علیرضا رییسی درباره جزییات محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی اعلام کرده است: به طور کلی محدودیت‌هایمان در شهرهای قرمز در چند حوزه محدود می‌شود.

,

اولا در زمینه مشاغل است که در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند. مشاغل گروه یک هم فقط مشاغل ضروری برای تامین مایحتاج مردم است، ‌مانند سوپرمارکت‌ها، ‌ داروخانه‌ها، ‌مطب‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بیمارستان‌ها، تعمیرگاه‌ها و... و سایر مشاغل باید تعطیل باشند.

,

وی می‌افزاید: در زمینه مشاغل گروه نارنجی هم مشاغل گروه یک و دومی‌توانند فعالیت کنند، اما مشاغل گروه سه و چهار نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

,

رییسی ادامه می‌دهد: درحال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز داریم که در حوزه تردد در این شهرها هم پلاک‌های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و هم پلاک‌های غیربومی حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند. در زمینه فعالیت‌های آموزشی نیز، تمام فعالیت‌های آموزشی تعطیل بوده و فقط می‌توانند به صورت مجازی فعالیت کنند. در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم به همین صورت است و سینما و تئاتر و... حتما باید تعطیل باشند.

,

در حالی قوانین تعطیلی اصناف مجددا در کل کشور اجرا شد که برخی اصناف به این اولویت بندی اعتراض داشتند.

,

صابر، نوجوانی که بیش از سنش تجربیات در حرفه و شغل خود را دارد به خبرنگار ما گفت: مغازه اسباب بازی فروشی دارم و نان آور خانواده هستم او که سالهاست خرج مادر بیمار و خواهرانش را می دهد حالا نزدیک به دوسال است که روزهای سختی را می گذارند.

,

وی با توجه به تعطیلی اصناف گفت: اتاق اصناف فکری به حال بازاریان نمی کند در حالیکه احتیاج به همراهی داریم به خصوص افرادی که مغازه آنها اجاره ای است.

,

جوان همدانی افزود: ماهی 4 میلیون اجاره مغازه می دهم و این در حالی است که مشتری آنچنانی ندارم.

,

احمد گازرانی، دبیر اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وضعیت بازاریان را به خوبی درک می کنیم چرا که نزدیک دو سال است کسب و کار آنچنانی ندارند.

,

وی افزود: در سال گذشته پویش هایی چون من اجاره بها را می بخشم در سطح بازار داشتیم و خوشبختانه شاهد همکاری و تعامل خیلی از صاحبان مغازه ها بودیم اما متاسفانه این کار همکاری سایرین را نیز می طلبد که شاهد آن نبودیم.

,

دبیر اتاق اصناف گفت: افرادی که مشکل دارند و به خصوص فردی بیمار در خانه دارند حتما باید حمایت شوند و می توانند با ما در میان بگذارند تا همکاری با آنها داشته باشیم.

,

به گزارش عصر همدان؛ در شرایطی که تورم روز به روز شده و کرونا کرکره ها را پایین کشیده است گذران زندگی به سختی می گذرد.

,

مردم دست مسئولانی را می بوسند که به این قضایا بی تفاوت نباشند؛ شاید کوچکترین قدمها نان را بر سفره ای ببرد و هر چند کمک ها اندک، اما گره گشا باشد؛ و امروز همه ما چه افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و چه مسئولینی که تصمیمات درست نمی گیرند و عادی انگاری می کنند تک تک باید پاسخگوی سفره های خالی مردم باشند.

انتهای پیام/

,
,
]
شاید کوچکترین قدمها نان را بر سفره ای ببرد و هر چند کمک ها اندک، اما گره گشا باشد؛ و امروز همه ما چه افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و چه مسئولینی که تصمیمات درست نمی گیرند و عادی انگاری می کنند تک تک باید پاسخگوی سفره های خالی مردم باشند.