القای «تدارکاتچی» بودن رئیس‌جمهور، راهی برای دلسردکردن مردم!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ دوماه تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان داریم. در این ایام به فراخور شروع فعالیت‌های انتخاباتی و با انگیزه‌های مختلف و به یاری گسترش ارتباطات در فضای مجازی شاهد القائات ناصواب و شبهات مختلفی در باب انتخابات هستیم. یکی از پرتکرارترین شبهات، موضوع سطح اختیارات ریاست جمهوری در ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
اخیرا برخی دولتمردان سعی دارند با تنزیل جایگاه ریاست جمهوری به «تدارکاتچی»، شخص رئیس جمهوری را فاقد اختیارات قانونی و تنها مجری سیاست‌های حاکمیت نشان دهند!
,

این در حالیست که مصادیق فراوانی موجود است که حسن روحانی برخلاف مصالح کشور و مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی و توصیه‌های رهبری عمل کرده است که بارزترین آن پافشاری بر مذاکراتی است که جز ذلت و نفوذ و از هم گسستگی فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دستاوردی برای کشور نداشته است.
,
,

هم‌صدایی جریان اصلاحات و اعتدال با رسانه‌های معاند خارجی در قضیه هیچ کاره بودن رییس جمهور، تردید ما را به یقین تبدیل می‌کند که این القائات بخشی از پروژه عملیات روانی انتخابات 1400 و در راستای فرار از پاسخگویی و توجیه کاستی‌ها و کم کاری‌ها و نواقص بی‌شماری است که در دولت فعلی شاهد هستیم.
,
,

رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی، در سخنرانی نوروزی خود با اشاره به این شبهه پرتکرار، با مقایسه سطح اختیارات سران قوا در جمهوری اسلامی ایران و برشمردن برخی اختیارات و وظایف منحصر بفرد، عنوان ریاست جمهوری را پرمشغله ترین و پرمسئولیت ترین مقام مدیریتی کشور عنوان کردند.
,
,

با کمی جستجو در اینترنت و یا تَورق مُجلّد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مطالعه اصول ۶۰، ۷۰ و ۱۱۳ و همچنین اصول ۱۲۲ تا ۱۳۹ قانون اساسی می‌توان اختیارات و مسئولیت‌ها و وظایف گسترده ریاست جمهوری در ایران را مشاهده کرد.
 
,
,
با کمی جستجو در اینترنت و یا تَورق مُجلّد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مطالعه اصول ۶۰، ۷۰ و ۱۱۳ و همچنین اصول ۱۲۲ تا ۱۳۹ قانون اساسی می‌توان اختیارات و مسئولیت‌ها و وظایف گسترده ریاست جمهوری در ایران را مشاهده کرد.
,
 
,
, ,

تقریبا همه مراکز مدیریتی در کشور و امکانات حکومتی در اختیار ریاست جمهوری است. همه بودجه کشور و مدیریت صرف آن بودجه به صلاحدید و دستور و تحت مدیریت مستقیم رییس جمهور است.
,
,

انتخاب هیئت وزیران، معاونین و مشاورین ارشد در سطح ملی، انتخاب 31 استاندار و 450 فرماندار و 1070 بخشدار از جمله اختیارات مدیریتی رییس جمهور و قوه مجریه است. علاوه بر این، ریاست 27 شورای عالی در سطح ملی از جمله: شورای ملی اشتغال، شورای عالی انرژی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی صادرات و واردات، شورای عالی صنایع دریایی و شورای ملی جوانان و همچنین نظارت و مدیریت غیر مستقیم بر 13 شورای عالی دیگر بخشی از اختیارات گسترده و منحصر بفرد شخص رییس جمهور است.
,
,

بررسی سطح اختیارات نهاد ریاست جمهوری در ایران، فارغ از اینکه اثبات می‌کند این دست شبهات و القای هیچ کاره بودن دولت به منظور فرار از پاسخگویی به مردم و سست کردن اراده ملت و کاهش سطح امید و انگیزه و اعتماد عمومی است، بیانگر این نکته مهم هم هست که قرار است در انتخابات پیش رو و با مشارکت و انتخاب مستقیم مردم، سرنوشت اختیارات ذکرشده و مدیریت کلان کشور حداقل برای مدت چهارسال به شخص جدیدی سپرده شود.
,
,

حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، بارها به این نکته اشاره فرموده اند که «در کشور، مشکل بدون راه حل وجود ندارد و بخش قابل توجهی از مشکلات ناشی از ضعف مدیریتی است». از این رو، مردم شریف ایران اسلامی باید با مغتنم شمردن انتخابات به عنوان فرصت بی بدیل اصلاح سیستم خسته و مریض دستگاه اجرایی کشور، با مدنظر قرار دادن شاخص‌های رییس جمهور در تراز انقلاب اسلامی برگرفته از روشنگری‌ها و بیانات امامین انقلاب، از بین نامزدهای مطرح، فردی دارای صلاحیت و درایت، راستگو و شجاع، با ایمان و قوی اراده، مدیر و انقلابی و جوان و تازه نفس و دارای برنامه و تیم اجرایی توانمند و با سابقه درخشان و قابل دفاع در عرصه مدیریتی کشور را برگزینند و سکان اداره کشور را به او بسپارند تا به یاری خدا و با هم افزایی قوای مقننه و قضاییه، شاهد رشد و شکوفایی کشور و برطرف شدن کاستی‌ها و عقب ماندگی‌های خسارت بار سال‌های گذشته و ریشه کن شدن فساد باشیم. انشاالله
,
,


انتهای پیام/

,
]
اخیرا برخی دولتمردان سعی دارند با تنزل جایگاه ریاست جمهوری به «تدارکاتچی»، شخص رئیس جمهوری را فاقد اختیارات قانونی و تنها مجری سیاست‌های حاکمیت نشان دهند.