شناسایی ۳۶ روستای هدف توسعه صنایع دستی در کردستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: توسعه و تقویت رشته های مزیت دار و قابلیت دار صنایع دستی در روستاها با جدیت پیگیری خواهد شد و در این راستا ۳۶ روستا به منظور تقویت زیرساخت ها و کانون های اشتغال و کارگاها را در سال ۱۴۰۰ در اکثر شهرستان های استان شناسایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , کُردتودی،,
وی با اشاره به نقش کلیدی و اساسی بانوان در تولید صنایع دستی و توسعه روستاها اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد از شاغلین حوزه صنایع دستی استان را بانوان تشکیل می دهند در همین راستا با تمام توان پیگیر حمایت از این قشر کارآفرین با همکاری استانداری و سایر دستگاههای اجرایی استان هستیم.
,
 
,
گویلیان ذهن خلاق، مبتکر، دقت و ظرافت را در اجرا و خلق یک اثر صنایع دستی را از شاخصه های مهم زنان صنعتگر و هنرمند روستایی در استان کردستان برشمرد و گفت: ارتقاء سطح کیفی محصولات صنایع دستی روستایی با برگزاری دوره ها و کارگاههای تخصصی، ایجاد بازارچه های موقت و دائم، توسعه و تقویت رشته های مزیت دار در روستاهای هدف از جمله برنامه های اجرایی در سال ۱۴۰۰ است.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مزیت های ثبت جهانی و ملی در حوزه صنایع دستی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان کردستان مریوان بعنوان شهر جهانی کلاش، آرمرده بعنوان شهر ملی شالبافی، دیوزناو بعنوان شهر ملی ارغوان بافی و کاکو بعنوان شهر ملی گلیم بافی ثبت شده است که همین اقدام موجب معرفی بهتر و بیشتر و تحرک خاصی در این شهرها و روستاها در حوزه صنایع دستی بومی ایجاد کرده است.
,
 
,
وی به برنامه های حوزه بازرگانی صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: در مجموعه ۶۳۳ پروژه با پیش بینی اشتغال برای ۸۷۰ نفر در بخش بازرگانی صنایع دستی در سال جاری در دست بررسی و اقدام است.
,
 
,
گویلیان توسعه اشتغال در شهرها و روستاهای ثبت ملی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: تعداد ۸ پروژه برای توسعه شهر آرمرده بانه، روستاهای دیوزناو و کاکو شامل، ایجاد و توسعه فضای کارگاهی، ایجاد بارازچه صنایع دستی، فروشگاه صنایع دستی با پیش بینی اشتغال برای ۱۸۴ نفر در این مناطق در دست بررسی و اقدام در سال ۱۴۰۰ است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
ایوب گویلیان از شناسایی ۳۶ روستای هدف توسعه صنایع دستی به منظور برنامه ریزی برای مبارزه با مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در استان خبر داد.