واکسن‌های ایرانی کرونا با حجم زیاد از شهریور وارد بازار می‌شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر مصطفی قانعی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: اولین واکسن ایرانی از اواخر خرداد ماه در دسترس هموطنان قرار می گیرد و به تدریج این روند شتاب می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه مراحل تولید واکسن داخلی کرونا در حال طی شدن است، گفت: تاکنون چهار مجموعه مجوز ورود به کارآزمایی بالینی را اخذ کردند و این مجموعه ها با تمام تلاش در حال فعالیت هستند تا محصول امن، موثر و با کیفیت در اختیار هموطنان قرار گیرد.
,
 
,
قانعی بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان امام، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و وزارت دفاع سه مجموعه داخلی هستند که در حال تولید واکسن کرونا می باشند و مجموعه چهارم کار مشترک ایران و کوبا که توسط انتستیتو پاستور در حال انجام است.
,
 
,
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد که تا مهرماه امسال چهار مجموعه دیگر هم مجوز کمیته اخلاق در پژوهش های پزشکی را بگیرند.
,
 
,
وی درباره تولید مشترک واکسن کرونا اظهار داشت: علاوه بر تولید واکسن‌های داخلی، همکاری مشترک با برخی از کشورها از جمله  برای ساخت واکسن انجام می‌شود.
,
 
,
قانعی با بیان اینکه تولید واکسن گامالیا با یک شرکت روسی در حال انجام است، ادامه داد: واکسن مشترک استرالیا یکی دیگر از کارهای مشترک که در حال مراحل تولید خود است.
,
 
,
وی ادامه داد: واکسن کرونا مشترک ایران و کوبا مجوز کمیته اخلاق در پژوهش های پزشکی را دریافت کرده و تا چند روز آینده وارد مرجله سوم کارآزمایی بالینی می شود.
,
 
,
به گزارش ایرنا، واکسن " کوو ایران برکت" ستاد اجرایی فرمان امام در حال طی کردن مرحله دوم تست انسانی خود است و به زودی وارد مرحله سوم می شود.
,
 
,
واکسن " رازی کوو پارس " هم در انتهای مرحله اول تست بالینی است و در صورت کسب مجوزهای لازم به زودی مرحله دوم را آغاز خواهد کرد.
,
 
,
واکسن پاستور کار مشترک ایران و کوبا است که مراحل اول و دوم تست انسانی خود را در کوبا طی کرده و علاوه بر  انجام مرحله سوم در کوبا، این مرحله به زودی در ایران هم انجام خواهد شد.
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید براینکه بحران واکسن کرونا در کشور با ورود تولیدات داخلی از شهریور ماه برطرف خواهد شد، گفت: واکسن های کرونا داخلی از شهریور ماه با حجم زیادی وارد بازار می شوند.