قطع چهار ساعته برق چاه های کشاورزی، یعنی نابود کردن زحمت یکساله کشاورزان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با صاحب نیوز، گفت: کشاورزان شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار، بر اساس آبی که سال گذشته در کانال بِل و حاجی آباد و دشت بزرگ برخوار رهاسازی شد، اقدام به کشت غله نموده اند. این در حالی است که امسال هنوز رهاسازی آبی صورت نپذیرفته است و لذا برای جبران آن لاجرم باید از چاه های منطقه بیشتر استفاده کنند و در غیر این صورت، کشت گندم و جوی آن ها خشک و ضرر و خسران جبران ناپذیری به آن ها تحمیل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به گرمی هوا و عدم نزول بارش های جوی در ماه های گذشته و نیاز بیشتر به آبیاری زمین ها، اظهار کرد: برای رهاسازی 70 میلیون متر مکعب حقابه و 80 میلیون متر مکعب آب خریداری شده از 25 سال پیش، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و حق نکشت سنوات قبلی هم داده نشده است.

,

وی با بیان اینکه رفتار ناعادلانه آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان اصفهان در توزیع نادرست خشکسالی، اعتراض کشاورزان را به دنبال داشته است، افزود: برای هر چاه آبی در منطقه بین 100 تا 200 نفر از مردم شریک هستند و ارتزاق جمعیت قابل توجهی از این راه می گذرد.

,

حاجی ابراز کرد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه، در نامه ای به وزیر محترم نیرو از ایشان درخواست کردیم که معاون امور برق و توانیر از قطع چهار ساعته چاه ها در دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار صرف نظر کند.

,

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار افزود: همچنین، از معاون امور آب خواسته شده است تا در جدول منابع و مصارف، میزان رهاسازی آب بابت میزان حقابه و آب خریداری شده در سال آبی جاری سهم بیشتری را به نام دشت بزرگ برخوار لحاظ کنند.

,

انتهای پیام/

]
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در نامه ای به وزیر نیرو با اشاره به حقابه و آب خریداری شده و حق نکشت سنوات گذشته مردم دشت برخوار و کاهش بارش ها، قطع چهار ساعته برق چاه های کشاورزی را معادل نابود کردن زحمت یکساله کشاورزان دانست.