موافقت اولیه وزارت نیرو با ظرفیت ۵۰۰ میلیون متر مکعبی مخزن سد معشوره
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، در جلسه سید موسی خادمی استاندار لرستان با مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با توجه به سیلاب سال ۹۸ و خسارتهای ناشی از آن و با پیگیری های استاندار لرستان اصلاح طراحی ساخت سد معشوره لرستان و افزایش حجم ذخیره آن به ۵۰۰ میلیون متر مکعب در برنامه زمان بندی فرآیند ادامه پروژه مورد موافقت اولیه و تصویب قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,
در این نشست مصوب شد؛ ساخت سد تنگ معشوره با حجم ۵۰۰ میلیون متر مکعب آغاز و ساز و کارهای ادامه فعالیت و روند تکمیل پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین مقرر شد نسبت به اخذ مجوز های لازم ظرف چند روز آینده اقدامات لازم صورت پذیرد.
,
 
,
گفتنی است با پیگیری های مستمر استاندار لرستان تخصیص اولیه آب، سد معشوره به عنوان بزرگترین سد لرستان از ۵۰ میلیون مترمکعب به ۲۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و با افزایش ۳۰۰ میلیون مترمکعب برای جلوگیری از سیلاب حجم آن به ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
با پیگیری‌های استاندار لرستان در خصوص افزایش تخصیص آب سدهای لرستان که خواسته به حق مردم استان است، وزارت نیرو با اصلاح طراحی سد تنگ معشوره، ساخت این سد و افزایش حجم ذخیره آب موافقت کرد.