۱۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان پرداخت شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ احمد تجری امروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: به‌منظور جبران خسارات سیل و شیوع کرونا ویروس و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی گلستان، در سال گذشته مبلغ ۱۴۷ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات به ۹۰۱ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

وی خاطرنشان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای ۱۴۱ طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان سطح استان پرداخت‌شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به تسهیلات حوزه خسارت ناشی از سیلاب سال ۱۳۹۸ در استان برای حوزه صنایع‌دستی، تصریح کرد: در سال گذشته ۸۰ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال برای ۱۵۸ طرح صنایع‌دستی در راستای جبران خسارت ناشی از سیلاب و آب‌گرفتگی سال ۹۸ به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت‌شده است.

,

تجری بیان کرد: هنرمندان صنایع‌دستی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به‌واسطه عدم برگزاری مراسم، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و... متحمل خسارت و آسیب فراوان شده‌اند لذا در همین راستا دولت پرداخت تسهیلات حمایتی را در دستور کار قرار داده است و هنرمندان و صنعتگران استان هم پس از ابلاغ این تسهیلات با ثبت درخواست در سامانه کارا، متقاضی دریافت تسهیلات جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.

,

وی گفت: در استان تاکنون ۷۷۷ پرونده با نیاز تسهیلاتی ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ثبت‌شده که از این تعداد ۶۰۲ هنرمند و صنعتگر فعال، مبلغ ۴۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره دریافت کرده‌اند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: گلستان از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی ثبت‌شده در سامانه هنرمندان کشور برخوردار است که ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر آنان پرونده تولید انفرادی و مابقی هم کارگاه تولیدی دارند.

,

تجری بیان کرد: بروز سیل و آب‌گرفتگی در نوروز ۹۸ و همچنین شیوع بیماری منحوس کرونا حوزه فروش این هنرمندان و صنعتگران را بسیار تحت تأثیر قرار داده که امیدواریم پرداخت این تسهیلات و حمایت‌های دیگر دولت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، تسکینی برای بخشی از این آسیب‌های وارده باشد.

,

انتهای پیام/

]
تجری از پرداخت بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال تسهیلات در راستای جبران خسارات سیل و شیوع کرونا و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.