تصاویر/حال و روز ناخوش کشتارگاه صنعتی ایلام
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛واحد صنعتی کشتار دام ایلام با زمینی بالغ بر ۸۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر بنا پس از کش و قوس‌های فراوان توسط سازمان خصوصی سازی در اسفندماه ۹۷ واگذار شده است. این واحد بزرگ تولیدی و صنعتی با وجود ظرفیت روزانه کشتار یک هزار راس دام سبک، در حال حاضر روزانه ۷ الی ۱۱ راس دام سبک و سنگین در آن کشتار می‌شود. به گفته مسئولان کشتارگاه دام ایلام، بزرگترین مانع رونق تولید در این واحد تولیدی، کشتار غیرمجاز در استان و به خصوص شهر ایلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق آمارها روزانه ۵۰۰ راس دام به صورت غیرمجاز در اطراف شهر ایلام کشتار می‌شود و در واقع مردم استان گوشت خود را از طریق تامین می‌کنند. در حال حاضر دام زنده مازاد بر نیاز عشایر در استان ایلام به یک بحران تبدیل شده است، نیاز است دولت با خرید تضمینی دام‌ها هم به عشایر و دامداران کمک کند و هم باعث رونق کشتارگاه دام استان شود.

,

مرز مهران نیز از دیگر مزیت‌های بزرگ برای صادرات گوشت ایلام به عراق است، در واقع هم مشکل دام مازاد استان حل می‌شود و هم باعث فعال شدن بخش زیادی از ظرفیت‌های کشتارگاه دام ایلام می‌شود. با توجه به ظرفیت‌های دامداری در استان، راهکارهای زیادی برای فعال کردن کشتارگاه ایلام وجود دارد که قطعاً مسئولان استان باید هرچه سریع‌تر برای فعال کردن همه ظرفیت‌های این کشتارگاه تصمیم‌گیری کنند.

,

به هر طریق مشکلات و معضلات کشتارگاه ایلام نیاز به یک همت و اراده بالا دارد، مسئولان کشوری و استانی با کمک سرمایه گذار این طرح می‌توانند علاوه بر رونق تولید به اشتغال در استان کمک کند.

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
کشتارگاه صنعتی ایلام به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های تولیدی در غرب ایران این روزها حال و روز خوشی ندارد و به رغم ظرفیت‌های فراوان، دچار مشکلات متعددی شده است.