بازبینی سیاست‌ها درقبال کره شمالی، خصومت را دنبال نمی‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت، واشنگتن قصد ندارد مواضع خصمانه‌ای در برابر پیونگ‌یانگ اتخاذ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
سالیوان در مصاحبه با شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» مدعی شد: «سیاست ما در قبال کره شمالی با هدف خصومت نیست، هدف آن [رسیدن به] راه حل است».
,
 
,
این مقام آمریکایی تأکید کرد، واشنگتن اخیراً بازبینی سیاست‌ها در قبال کره شمالی را به اتمام رسانده است که «هدف آن خلع سلاح اتمی کامل شبه‌جزیره کره است».
,
 
,
او در ادامه گفت:‌ «در حال آماده شدن برای دیپلماسی به منظور رسیدن به این هدف نهایی و تلاش بر روی اقداماتی عملی هستیم که بتوانند به ما در پیشرفت در این زمینه کمک کنند».
,
 
,
سالیوان افزود:‌ «باور داریم که به‌جای "همه‌ چیز در قبال همه‌ چیز" یا "هیچ‌ چیز در برابر هیچ چیز"، رویکردی عملی‌تر، سنجیده‌تر و تدریجی‌تر وجود دارد که بهترین شانس برای حرکت دادن توپ در زمین جهت کاستن از چالش‌های ناشی از برنامه هسته‌ای کره شمالی خواهد بود».
,
 
,
اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا پس از آن صورت گرفت که خبرگزاری رسمی کره شمالی (کِی‌سی‌ان‌اِی)، بامداد یکشنبه به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور گزارش داد: «اظهارات بایدن و بازنگری در سیاست‌ها، نشان داد که می‌خواهد سیاست خصمانه در قبال کره شمالی را حفظ کند».
,
 
,
بایدن بامداد پنجشنبه طی اولین سخنرانی خود در کنگره به عنوان رئیس‌جمهور، مدعی شده بود: «درخصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی، که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهان است، ما از نزدیک با متحدان خود کار می‌کنیم تا تهدیدهای مطرح‌شده از سوی آن دو کشور را از طریق دیپلماسی و بازدارندگی سخت، برطرف کنیم».
,
 
,
«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی چندی پیش به دولت بایدن هشدار داده بود اگر واقعا به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند. 
,
 
,
انتهای پیام/م
]
مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به هشدارهای اخیر کره شمالی مدعی شد، برنامه بازبینی سیاست‌های واشنگتن در قبال پیونگ یانگ هدف خصومت را دنبال نمی‌کند.