حجم کم تخریب بناهای تاریخی در بارندگی‌های اخیر استان نسبت به قبل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در پاسخ به سؤال اینکه آیا بناهای تاریخی به علت بارش و جاری شدن سیل در برخی از شهرستان‌ها با آسیب مواجه شده است یا خیر؟ گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته در چند روز اخیر، برخی از بناهای تاریخی هم با آسیب‌هایی مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه حجم آسیب‌ها به بناهای تاریخی در استان نسبت به بارندگی‌های قبل کمتر بود، افزود: در چند روز اخیر در بخش عقدا دیوار یکی از بناها و در شهرستان میبد نیز سقف و دیوار چند خانه تاریخی با تخریب روبه‌رو شد که میزان آن نسبت به گذشته قابل توجه نیست.

,

وی با بیان اینکه سال‌های قبل حجم و وسعت تخریب بناهای تاریخی به علت سیل‌ها و بارندگی‌هایی که انجام می‌گرفت به‌مراتب بیشتر از الان بود، اظهار داشت: در دوره‌های قبل حجم و گستردگی تخریب‌ها نسبت به بارندگی چند روز اخیر بسیار بیشتر بود.

,

فاطمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌های اخیر دو یا سه شهر را دربر می‌گرفت حجم تخریب‌ها به نسبت دوره‌های گذشته کمتر بود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اضافه کرد: در بارندگی‌ها و سیل‌هایی که سال گذشته در استان یزد رخ داد، بناهای تاریخی شهرستان ابرکوه، بخش‌های پشت کوه و گاریزات با تخریب‌های سنگین مواجه شد ولی در بارش‌های اخیر چون مناطق کمتری را شامل می‌شد شاهد تخریب‌ها و خسارت‌های کمتری به بافت‌های تاریخی بودیم.

,

انتهای پیام/

]
فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از حجم کم تخریب بناهای تاریخی در بارندگی‌های اخیر استان نسبت به قبل خبر داد.