مشهود بودن اثرات بسیج سازندگی در مناطق محروم استان کرمان/توزیع کمک جهیزیه برای ۱۰۰ زوج جوان نیازمند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان"سردار حسین معروفی ظهر امروز پنج شنبه در آیین توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه در استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، و امام شهدا افزود: ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در بسیج مستضعفین است، بسیج مستضعفین در سال ۱۳۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای تاسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",

وی با بیان اینکه  امروز ۲۱ سال از تاسیس این نهاد ارزشمند در کشور می‌گذرد اظهار داشت:این مجموعه با حرکت‌ها و کارهای جهادی خود توانسته در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم و  خصوصا در حوادث غیر مترقبه  اقدامات بزرگی را با حضور و مشارکت مردم انجام دهد.

,

سردار معروفی ادامه داد: بسیج سازندگی در حوزه‌های متفاوتی چون محرومیت‌زدایی به وسیله و کمک گروه‌های جهادی هم در حوزه مسکن مددجویان، بهزیستی و محرومین و هم در اشتغال‌های خرد و خانگی، صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا، آب شرب و آب کشاورزی،ودر حوزه ساخت مدارس  تعمیر، ترمیم  و ساخت مساجد،در مسائل فرهنگی و کمک به نهضت سوادآموزی کارهای بزرگی را انجام داده است.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بسیج سازندگی همان روش جهاد سازندگی ابتدای انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند گفت: عمده حرکت‌های ما در بسیج و سپاه و در حوزه بسیج سازندگی برای روستاها و محرومین است،سیاست کلی ما در بسیج گشتن و پیدا کردن مردم نیازمند در دورترین نقاط با حفظ کرامت آنها است.

,

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار و فعال در استان کرمان داریم افزود: این گروه‌های جهادی را در زمان‌های نیاز و خدمات‌دهی به مردم می‌بینیم.

,

سردار معروفی خاطر نشان کرد: این ساختار ماندگار عزیز توسط امام المسلمین تشکیل شده و امروز اثرات آن را در تمام کشور به ویژه استان کرمان  و مناطق محروم شاهد هستیم .

,

معروفی افزود:در هفته بسیج در حوزه کمک‌های مؤمنانه در سال گذشته نوفیق یافتیم با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه خدمات اجتماعی امام حسن(ع) ۴۰۲ هزار بسته معیشتی را بین ۶۲ هزارخانوار نیازمند شناسایی شده توزیع کنیم.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت:امسال در  این ۴۵ روز گذشته نزدیک ۱۰۵ هزار  کمکم های مومنانه در قالب بسیج سازندگی  توزیع شده است.

,

وی با بیان اینکه امروز به مناسبت تاسیس بسیج سازندگی توزیع کمک جهیزیه برای ۱۰۰ زوج جوان در استان کرمان را داریم ادامه داد:  این  اولین مرحله توزیع کمک جهیزیه در سال ۱۴۰۰ است و این کمک‌ها مراحل دیگری هم  تا پایان سال دارد.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: جهیزیه های امروز  ۴۴۰ قلم کالا برای صد زوج جوان به ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان که  شامل( یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباسشویی) است با حفظ کرامت و توزیع شبانه در اختیار این خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد  این آخرین مرحله کمک های ما نیست ،ما در سال گذشته نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ جهیزیه با کمک کمیته امداد بین زوج‌های جوان توزیع کردیم.

,

سردار معروفی در پایان  خاطر نشان کرد: مردم سبد انفاق خود را جدی بگیرند که انفاق یکی از ویژگی های ما مسلمین است و مصداق این مثال که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود است که  باعث می شود بتوانیم دل زوج های جوان  و خانواده های نیازمندان بیشتری را شاد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
سردار حسین معروفی با بیان اینکه امروز به مناسبت تاسیس بسیج سازندگی توزیع کمک جهیزیه برای ۱۰۰ زوج جوان در استان کرمان را داریم گفت: این اولین مرحله توزیع کمک جهیزیه در سال ۱۴۰۰ است و این کمک‌ها مراحل دیگری هم تا پایان سال دارد.