مصالحه ۸۳ درصدی پرونده‌ها در دوایر مشاوره و مددکاری در استان مرکزی/بیش از ۶۰۰ هزار نفر مخاطب پیام های آموزش همگانی پلیس در بستر فضای مجازی هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار"حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده انتظامی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ارکان پیشگیری اجتماعی از جرایم و آسیب های اجتماعی آموزش و ارتقاء دانش و آگاهی شهروندان در زمینه ی خود مراقبتی، شناخت آسیب ها و نحوه ی مقابله با آنهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی اضافه کرد: در نگاه پلیس جامعه محور کاهش جرایم و آسیب ها ی اجتماعی مستلزم همسویی، همراهی و اعتماد مردم به پلیس است و بر همین اساس در حوزه آموزش همگانی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و به خصوص جمعیت دانش آموزی مخاطبان پلیس هستند و هرکجا مخاطب حضور داشته با شد پلیس برای آموزش حضور دارد.

,

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: از آنجایی که امروزه فضای مجازی اهمیت ویژه ای داشته و اکثر شهروندان بخشی از اوقات فراغت خود را در این فضا می گذرانند؛ لذا حضور پلیس در این فضا امری ضروری بوده و تلاش می کنیم با هدف گذاری صحیح، پیام خود را به گوش مخاطبان در فضای مجازی برسانیم.

,

این مقام ارشد انتظامی با بیان برنامه ریزی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در برقراری تعامل با فعالان فضای مجازی خاطر نشان کرد: در همین راستا بیش از 800 کانال خبری، آموزشی ، فرهنگی در حوزه ی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در شهر ها ،روستاها ،ادارات دولتی و سازمانهای مردم نهاد شناسایی و ضمن هماهنگی و تعامل با ادمین این کانال ها، فضایی موثر و سازنده برای آموزش همگانی برای شهروندان فراهم شده است.

,

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات هماهنگی و نشست های اندیشه ورزی مسئولان انتظامی با فعالان فضای مجازی در سطح استان،‌ در حال حاضر بیش از 600 هزار نفر، مخاطب اخبار و پیام های آموزش همگانی پلیس در بستر فضای مجازی هستند.

,

وی یکی از مهم ترین جامعه هدف در برنامه های آموزش همگانی پلیس را با نگرش پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان برشمرد و اظهار داشت:‌ بدین منظور در تفاهم نامه پلیس استان و آموزش و پرورش، محتواهای آموزش همگانی جذاب در قالب های بصری مختلف از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهیه و بعد از بازنگری از سوی کارشناسان آموزش و پرورش در بستر پیام رسان شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

,

مفخمی شهرستانی ادامه داد: تولید محتوا در فضای مجازی شامل فیلم کوتاه ،موشن گرافی، اینفوگرافی،مجموعه کلیپ های آموزشی "پلیس همراه و همیار پلیس"و متون آموزشی در زمینه آسیبهای اجتماعی از جمله اقدامات آموزشی پلیس در فضای مجازی است که با ارزیابی ها و نیازسنجی از جوامع مختلف هدف تهیه شده و با همکاری فعالان فضای مجازی و رسانه ای بازنشر می شود.

,

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در ماه های اخیر تاکنون 85 مورد کلیپ آموزشی "پلیس همراه و همیار پلیس"، .موشن گرافی، اینفوگرافی، پادکست در حوزه تصویری به صورت تخصصی از سوی این معاونت تهیه و به منظور افزایش آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی درشبکه های اجتماعی و فضای مجازی بارگذاری یا انتشار داده شده است.

,

وی در ادامه گذری بر اقدامات مشاوره ای و مددکاری پلیس استان داشت و با بیان مصالحه 83 درصدی پرونده‌ها در دوایر مشاوره و مددکاری در استان به برنامه ریزی تداوم خدمات مشاوره ای فرماندهی انتظامی استان در زمان شیوع بیماری کرونا خاطر نشان کرد: بدین منظور در برنامه ریزی انجام شده از سوی مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا، شماره تلفن 096580 به صورت استانی با هدف سهولت دسترسی شهروندان به خدمات مشاوره ای راه اندازی و مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
مفخمی شهرستانی با اشاره به برنامه ریزی های پلیس استان در توسعه بهره گیری هدفمند از بستر فضای مجازی در ارائه محتواهای آموزش همگانی پلیس گفت:با همکاری خوب فعالان فضای مجازی در استان، بیش از 600 هزار نفر مخاطب اخبار و پیام های آموزش همگانی پلیس در بستر فضای مجازی هستند.