جزئیات افزایش مستمری بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، به دنبال شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و تعصیلی بسیاری از مشاغل و بیکار شدن بسیاری از افراد، شاهد افزایش چند برابری متقاضیان دریافت بیمه بیکاری بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

یکی از مخاطبان، با ارسال پیامی به سامانه ارتباط مردمی صبح توس خواستار پیگیری وضعیت افزایش حقوق بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ شد و نوشت: «حرف ما که بیکار شدیم و چشممان به حقوق بیمه بیکاری هست رو به مسئولین برسونین. چرا الان که پایه حقوق افزایش پیدا کرده به ما که بیکار هستیم و درآمدمان همین حقوق بیکاری هست افزایش پیدا نکرده و همان پایه حقوق سال گذشته رو دارند می‌دهند؟ آخر توی این اوضاع همین پایه حقوق امسال هم که  ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومانی هست کفاف زندگی رو نمی‌دهد چه برسد به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی که الان اینا به‌عنوان حقوق ریختن!»

,

, ,

سید حسن خدادادیان حسینی، سخنگوی سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در حال حاضر دو دسته افراد حقوق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اولین گروه حداقلی بگیر هستند یعنی همان حداقل حقوق قانون کار را دریافت می‌کنند و این افراد با افزایش حقوق حداقلی در سال ۱۴۰۰ که مبلغی حدود ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان شده است، دریافتی آن‌ها نیز باید به آن برسد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ فردی نباید کمتر از حداقل حقوق قانون کار دریافت کند، افزود: اگر فردی حقوق بیمه بیکاری در سال گذشته به‌عنوان مثال ۳ میلیون تومان بوده است، دیگر شامل افزایش حقوق حداقلی امسال نمی‌شود و همان مبلغ سال گذشته برای او پرداخت می‌شود.

خدادادیان حسینی تصریح کرد: در صورتی که برای فردی در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال جاری حقوق بیمه بیکاری کمتر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان واریز شد باید به یکی از شعب سازمان تأمین اجتماعی جهت اصلاح اشتباه پیش آمده مراجعه کند.

,
,
,
,
,

, ,

سخنگوی سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص مدت زمانی که بیمه بیکاری به افراد تعلق می‌گیرد، گفت: افرادی که متقاضی استفاده از حقوق بیمه بیکاری هستند باید حداقل یک سال سابقه بیمه داشته باشند از طرف دیگر بر اساس سابقه بیمه شده فرد از 6 ماه تا 50 ماه بیمه بیکاری به افراد تعلق می‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه امسال میزان زمان تعلق بیمه بیکاری به افراد کاهش نیافته است، خاطر نشان شد: مدت زمانی که به یک فرد حقوق بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد بستگی به سابقه بیمه، تعهد و تجرد و چند مؤلفه دیگر دارد و در صورتی که فردی در این خصوص ابهامی داشت می‌تواند به شعب تأمین اجتماعی در سراسر استان مراجعه کند.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به دنبال پرداخت بیمه بیکاری زیر حداقل حقوق قانون کار به تشریح جزئیات افزایش مستمری بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ پرداخت.