جریان‌شناسی سیطره صهیونیسم در سینمای جهان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باشگاه فیلم فرهنگ‌سرای ارسباران به مناسبت روز جهانی قدس، میزبان سیدمحمد حسینی مدرس دانشگاه و کارشناس فیلم بود. در این نشست، باشگاه فیلم به جریان‌شناسی صهیونیسم در سینمای جهان پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 سیدمحمد حسینی در خصوص شکل‌گیری کمپانی‌های شش‌گانه بزرگ هالیوود گفت: با بررسی کلی می‌توان به این نتیجه رسید که امپراتوری هالیوود تحت تاثیر رویاپردازی صهیونیسم با افرادی نظیر "هری کوئن"، "ویلیام فاکس"، "لوئیس بی مایر" و "جک" و "هری وارنر" که همه یهودی بودند، ادبیاتی را پیاده کرد که در ظاهر رویای آمریکایی نام گرفت و این امر البته اختراع یهودیانی بود که با این عنوان سبک زندگی یهودی را به مردم آمریکا تحمیل کردند که ظاهرش آمریکایی و عملاً سبک زندگی یهودیان است.
,
 
,
استاد دانشگاه با بیان سیر تاریخی سینمای هالیوود تا امروز به یک جمع‌بندی کلی از رویکرد یهودیان در صنعت سینما پرداخت و ادامه داد: رویکرد کلی در این عرصه به ۴ قسمت تقسیم می‌شود:
,
رویکرد اول؛ باز آفرینی و احیای جریان‌های تاریخی و اسطوره‌ای؛ در این بخش سراغ یونان باستان رفتند که تمام تجربیات بشر در موقعیت‌های نمایشی را در ۳۶ وضعیت نشان داد و همه آنها در کتاب ۳۶ وضعیت نمایشی ژرژ پولتی به چاپ رسیده است.
,
 
,
رویکرد دوم تاریخ ادیان؛ در این رویکرد علاوه بر ساخت فیلم‌هایی با موضوع حضرت موسی علیه‌السلام مانند ده فرمان، سراغ سایر انبیا هم رفتند و با رویکرد و خوانش خود به آن پرداختند؛ مثل فیلم‌های حضرت نوح، حضرت مسیح مانند فیلم‌های «راز داوینچی» و «آخرین وسوسه مسیح».
,
 
,
رویکرد سوم مظلوم‌نمایی یهودیان در جهان؛ در این رویکرد بعد از جنگ اول جهانی و به صورت ویژه‌تر پس از جنگ دوم جهانی، انگاره «سرزمین بدون ملت؛ ملت بدون سرزمین» را برای مظلوم‌نمایی جا انداختند؛ با ساخت فیلم‌هایی نظیر «پیانیست»، «فهرست شیندلر» و یا «پسری با پیژامه راه‌راه» که غالب آنها مظلوم‌نمایی و کشته شدن یهودیان به دلیل دین‌شان توسط سایر ملت‌ها بوده است.
,
رویکرد چهارم ساخت فیلم‌هایی که روی دیگر موضوعات مرتبط با یهودیان را نشان می‌دهد؛
,
 
,
 مثل ساخت فیلم‌هایی با موضوع زندگی فلسطینی‌ها یا مثلاً ساخت زندگی فرماندهان اردوگاه‌های اسرای یهودی و غیره که فیلم‌هایی مثل «کفر ناحوم» و «والس با بشیر» را می‌توان در این دسته قرار داد.
,
استاد دانشگاه در ارتباط با بررسی فیلم‌های هالیوود تحت تاثیر و سیطره صهیونیسم تاکید کرد: ما برای درک و تحلیل موضوعات این حوزه باید به دنبال حاکمیت مفاهیم و شناخت صاحبان کمپانی‌ها و رویکردهای کلان این موضوعات باشیم؛ چرا که به طور طبیعی امپراتوری هالیوود و صاحبان اصلی آن، رویکرد فکری خود را به اعضای این کمپانی ها نیز دیکته می‌کنند و اگر ما در یک سطح نازل فقط به نشانه‌شناسی ونمادشناسی فیلم‌ها بپردازیم، کاری حداقلی انجام داده‌ایم بنابراین باید مطالعات خود را در این حوزه عمیق‌تر و جدی‌تر انجام دهیم چون پیگیری این سیطره موضوعی و مفهومی در جشنواره‌ها و تولیدات سینمایی از توکیو تا تورنتو مسلماً یک جریان واحد است و مبتنی بر انگاره‌هایی است که شئون و سبک زندگی، تجربه زیستی مشترک بین جامعه بشری و خرد جمعی به نفع این کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی در جهان که همان رویکرد صهیونیزم به سبک زندگی است را تغییر می‌دهد.
,
 
,
علاقه‌مندان می‌توانند مشروح این ویدیو را در آپارات فرهنگ‌سرای ارسباران به آدرس  aparat.com/v/7ZzWd مشاهده کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رویکرد سوم مظلوم‌نمایی یهودیان در جهان؛ در این رویکرد بعد از جنگ اول جهانی و به صورت ویژه‌تر پس از جنگ دوم جهانی، انگاره «سرزمین بدون ملت؛ ملت بدون سرزمین» را برای مظلوم‌نمایی جا انداختند؛ با ساخت فیلم‌هایی نظیر «پیانیست»، «فهرست شیندلر» و یا «پسری با پیژامه راه‌راه» که غالب آنها مظلوم‌نمایی و کشته شدن یهودیان به دلیل دین‌شان توسط سایر ملت‌ها بوده است.