اختصاص زمین مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی زنجان مربوط به سالهای قبل است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بحث زمین برای منطقه ویژه اقتصادی زنجان از سال‌ها قبل و در واقع از همان ابتدای طرح منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی در خصوص وجود معارض برای این مهم که از اراضی روستای سارمساقلو از توابع بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این است که زمین مورد نیاز از سال‌ها قبل تخصیص یافته و جزئیات و سایر مسائل از جمله وجود معارض در همان زمان مطرح شده است.

,

سلطانی تصریح کرد: اراضی مربوط به منطقه ویژه اقتصادی زنجان، صحبت امروز نیست و حدود 2 دهه قبل در نظر گرفته شده و برای این منظور، فریز شده بود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به طرح منطقه ویژه اقتصادی در حدود 2 دهه قبل، گفت: به دلیل اینکه مصوبه طی این سال‌ها معطل مانده بود، طبیعتاً اقدام خاصی هم روی اراضی صورت نگرفته بود و آنچه که مصوب شده برای همان سال‌ها بوده است.

,

وی اظهار داشت: اگر معارضی هم برای اراضی بوده، قبلاً مطرح شده و بعد از آن به دلیل معطل ماندن مصوبه، بحثی در این رابطه صورت نگرفته بود.

,

به گزارش موج رسا؛ محمدرضا آبی‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان طی روزهای اخیر در گفت‌وگو با رسانه‌ها خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی سارمساقلو برای منطقه ویژه اقتصادی به تملک دولت درآمده است.

,

این در حالی است که فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان در جلسه شورای اداری روز دوشنبه (20 اردیبهشت) گفت: 10 درصد از اراضی در نظر گرفته شده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، معارض دارد.

,

محدوده جغرافیایی مشخص که قوانین گمرکی محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی‌شود و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری‌های نوین در امر تولید و توسعه منطقه‌ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می‌شود را مناطق ویژه تجاری- صنعتی می‌نامند.

,

در جلسه روز چهارشنبه (15 اردیبهشت) مجمع تشخیص مصلحت نظام با رای اعضای مجمع، ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 13 منطقه ویژه اقتصادی مورد تصویب قرار گرفت که یکی از آن‌ها ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان در استان زنجان بود.

,

انتهای پیام/

]
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: زمین مورد نیاز برای منطقه ویژه اقتصادی زنجان از سال‌ها قبل برای این منظور در نظر گرفته و اختصاص یافته بود.