مجامع بین المللی پارلمانی برای توقف فوری جنایات صهیونیست‌ها اقدام کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای رسمی به روسای مجالس کشورهای اسلامی و برخی پارلمان های جهان، روسا و دبیران کل اتحادیه های بین المجالس اسلامی، آسیایی و جهانی و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، جنایات صهیونیستی در فلسطین و حمله به نمازگزاران و هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
متن نامه به شرح زیر است؛
, متن نامه به شرح زیر است؛,
 
,
«باسمه تعالی
,
 
,
عالیجناب؛
,
 
,
همان گونه که استحضار دارید؛ رژیم صهیونیستی از روز جمعه هفتم ماه می ۲۰۲۱ میلادی در یک اقدام جنایت آمیز جمع زیادی از شهروندان فلسطینی از جمله زنان و کودکان نمازگزار و روزه دار را در مسجدالاقصی به جرم عبادت به درگاه خداوند متعال، مورد ضرب و جرح شدید قرار داده است.
,
 
,
این اقدام رژیم صهیونیستی و تداوم جنایت جنگی، در تعارض با اصول مسلّم حقوق بین الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است. حق برگزاری مسالمت آمیز اجتماعات از جمله برگزاری مراسم مذهبی جزو بدیهی‌ترین حقوق شناخته شده، ذیل میثاق حقوق مدنی ـ سیاسی و سایر اسناد مرتبط  بین‌المللی است. علاوه بر این، نیایش در مکان مقدس مسجدالاقصی جزو حقوق اولیه فلسطینیان بوده و بخش انفکاک ناپذیری از حق آزادی بیان و تجمعات مسالمت‌آمیز آنان به شمار می‌رود که به طور سیستماتیک و فاحش توسط رژیم صهیونیستی مورد نقض گسترده و شدید قرار گرفته است.
,
 
,
متأسفانه امروز مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، مورد هجوم وحشیانه و ناقض نظامات بین‌المللی رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارند و این رژیم تعدّی به حقوق مشروع ملت فلسطین را به بالاترین حد ممکن رسانده و با گستاخی و بی‌توجهی کامل به قواعد و مقررات بین‌المللی، بر شرارت‌ها و ستمگری‌های فزاینده علیه فلسطینیان اصرار می‌ورزد.
,
 
,
رژیم اشغالگر به اقدامات جنایتکارانه خود، از جمله در تداوم عملیات اشغالگری در محله تاریخی شیخ جراح، تخریب و مصادره و پاکسازی نژادی، بازداشت‌های گسترده و غیرقانونی، قتل عام و ترور، حملات مستمر به نمازگزاران مسجدالاقصی، تداوم محاصره انسانی غزه، اعمال سیاست های تبعیض آمیز فاحش در پاندومی کووید ـ ۱۹ و ممانعت از توزیع واکسن، اشغال سرزمین فلسطین طی بیش از هفت دهه، تداوم جنایات جنگی و بی توجهی کامل به مبانی اولیه حقوق بشر و در پرتو عدم واکنش مناسب از سوی سازمان ها و مجامع بین المللی ادامه می دهد. این روند موجب شده است که این رژیم با اطمینان از بی مجازاتی، بی محابا به جنایات گسترده خود ادامه دهد. 
,
 
,
مجلس شورای اسلامی عمیقاً باور دارد، شرایط حاضر و وخامت اوضاع در قدس شریف و هتک حرکت مسجدالاقصی تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی تلقی شده و اقتضاء دارد که پارلمان‌های کشورهای اسلامی و جهان، دولت ها، سازمان های بین المللی و مجامع بین المللی پارلمانی به طور فوری به بررسی وضعیت بحرانی در مسجد الاقصی مبادرت ورزیده و اقدام موثر خود را بمنظور توقف فوری جنایات صهیونیست ها بعمل آورند.
,
 
,
از جنابعالی و پارلمان کشورتان انتظار می‌رود، تمام مساعی جمیله خویش را برای پایان بخشیدن به این نقض سیستماتیک و هجمه گسترده علیه مردم و شهروندان غیرنظامی فلسطین به کار گرفته و از ساز و کارهای موجود از جمله تعقیب و محکومیت مباشران و مسببان جنایت رژیم صهیونیستی، حمایت موثر نمایند.‌
,
 
,
محمدباقر قالیباف
,
رئیس مجلس شورای اسلامی
,
جمهوری اسلامی ایران»
,
 
,
انتهای پیام
]
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای رسمی به روسای مجالس کشورهای اسلامی و برخی پارلمان های جهان و دبیرکل سازمان ملل متحد، جنایات صهیونیستی در فلسطین و حمله به نمازگزاران و هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.