«غم‌شریکی» مردم اصفهان با قربانیان حادثه تروریستی مکتب‌ سیدالشهدا کابل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ هنوز داغ جنایت تروریستی دانشگاه کابل و مرثیه‌های «جان پدر کجاستی» بر جان بود که بار دیگر یک حادثه تروریستی دیگر با محوریت دانش‌آموزان در کابل کام دنیای اسلام را تلخ کرد. حادثه تروریستی مکتب سیدالهشدا کابل جنایت دیگری بود که گروه‌های تروریستی علیه افغان‌ها و دختران انجام دادند و جهان با افغانستان هم‌دردی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , صاحب نیوز, ؛ ,

مردم اصفهان و افغانستانی‌های مقیم این شهر نیز قرار است عصر امروز (شنبه) در سوگ قربانیان این حادثه بنشینند. برنامه «غم‌شریکی» به همت حوزه هنری اصفهان و در گذر سعدی برگزار خواهد شد.

,

حسین خالقی‌پور، معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان درباره جزئیات این برنامه به خبرنگار ما گفت:  برنامه «غم‌شریکی» برای هم‌دردی با ملت بزرگ افغانستان و از طرفی اعلام محکومیت این جنایت و اعلام انزجار از این ترورهای کوری که دشمنان در منطقه انجام می‌دهند. محوریت این برنامه شعر است و شعرای افغانستانی و اصفهانی شعر خواهند خواهند. از اصفهان عباس شاه‌زیدی، سید مجید موسوی و بنده شعر خواهیم خواند و از افغانستان نیز محمدمهدی احمدی، باران صادقی، علی یوسفی، کبری حسینی، مصطفی مستان و مرتضی قنبری و غلام عباس حسینی شعر خوانی دارند.

,

وی ادامه داد: همچنین گروه هنری یگانه آوا به عنوان اولین گروه موسیقی افغانستانی‌های مقیم اصفهان نیز پنج قطعه به صورت زنده اجرا خواهند کرد.

,

خالقی‌پور با اشاره به انتخاب شعر و موسیقی به عنوان یک اشتراک فرهنگی بین ایران و افغانستان، توضیح داد: دو کشور ایران و افغانستان نقاط مشترک بسیار زیادی از جمله جغرافیا، مذهب و زبان دارند. طبیعتا ادبیات و فرهنگ نقاط مشترک بسیاری به وجود می‌آورد و زمینه ارتباط بین کشور نیز هنر است.

,

معاون فرهنگی حوزه هنری افزود: یکی از قطعات موسیقی که امروز اجرا می‌شود، قطعه «مرزها» است که بر اتحاد ایران و افغانستان تاکید دارد.

,

, , ,

انتهای پیام/

]
معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان از برگزاری برنامه «غم‌شریکی» در سوگ قربانیان حادثه تروریستی مکتب دخترانه سیدالشهدا کابل خبر داد.