افزایش ۴۰ تا ۱۱۳ درصدی قیمت کالاهای اساسی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افزایش قیمت کالاهای اساسی و مهم از جمله برنج، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز یک از معضلات اقتصادی کشور در سال ها اخیر و بخصوص در سال ۹۹ بود که منجر به فشار اقتصادی شدیدی به مردم شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اگرچه تورم و گرانی کالا جزء لاینفک اقتصاد ایران است اما در سال های اخیر و به خصوص در سال ۹۹ این افزایش قیمت ها به اوج رسید. 
,
 
,
براین اساس بررسی قیمت ها نشان می دهد که  قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی در اسفند ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ به میزان ۱۱۳.۶ درصد افزایش یافته است.
,
 
,
قیمت هر کیلوگرم از این محصول در اسفند ۹۸ به میزان ۱۱۵۱۸۲ ریال بوده که در اسفند ۹۹ به ۲۴۶۰۸۴ ریال افزایش یافته است. 
,
 
,
برنج تایلندی نیز که قیمت هر کیلوگرم آن در اسفند ۹۸ به میزان ۷۴۲۲۴ ریال بوده با افزایش ۱۱۱.۱ درصدی در اسفند ۹۹ به ۱۵۶۷۰۳ ریال رسیده است. 
,
 
,
برنج طارم اعلا در اسفند ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ به میزان ۴۶.۲ درصد و برنج داخلی هاشمی در اسفند ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ به میزان ۴۳.۵ درصد افزایش قیمت داشته است. 
,
 
,
شکر سفید که در اسفند ۹۸ هر کیلوگرم آن ۶۱۰۶۷ ریال بوده با افزایش ۷۲.۱ درصدی در اسفند ۹۹ به ۱۰۵۰۹۲ ریال رسیده است. 
,
 
,
شکر بسته بندی ۹۰۰ گرمی در بازه زمانی یاد شده ۷۴.۷ درصد گران شده است. 
,
 
,
و در نهایت سه محصول پروتئینی یعنی گوشت گوساله ۴۵.۲ درصد، گوشت گوسفندی ۴۰ درصد و گوشت مرغ نیز ۸۷ درصد در اسفند ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ گران شده است. 
,
 
,

, ,

انتهای پیام

منبع: فارس

,

انتهای پیام

,

منبع: فارس

]
بررسی قیمت برخی کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ نشان می‌دهد قیمت این کالاها از اسفند ۹۸ تا اسفند ۹۹ بین ۴۰ تا ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.