رقابت اصلی در انتخابات پیش رو، بین حامیان و منتقدان وضع موجود خواهد بود/ اظهارات لاریجانی شبیه اظهارات روحانی در سال 92 است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کامران غضنفری پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: در انتخابات پیش رو تعیین خواهیم کرد که قرار است مسیر هشت سال گذشته در کشور ادامه پیدا کند یا اینکه روند جدید و متفاوتی در مدیریت کشور حاکم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: آرایش انتخاباتی که در حال حاضر در کشور شکل گرفته، متشکل از حامیان دولت و مسببان وضع موجود و در سوی دیگر منتقدان وضع موجود است.

,

محقق و کارشناس سیاسی اظهار داشت: اگر حامیان دولت دوبار به قدرت برسند طبیعی است که باید شاهد ادامه مسیر کنونی در سال‌های بعد هم باشیم و فشار روی مردم افزایش خواهد یافت.

,

غضنفری خاطرنشان کرد: جریان اصلاح‌طلب و حامی دولت، علیرغم اینکه ادعا می‌کردند انتخابات رقابتی نیست، اما شاهدیم که نفرات عدیده‌ای را برای ثبت‌نام در انتخابات فرستاده‌اند که این نشان می‌دهد حتی خودشان هم می‌دانند ادعاهایشان واقعی نیست و آن‌‌ها بین خودشان قبول دارند که انتخابات واقعی و رقابتی است.

,

وی اضافه کرد: البته جریان حامی دولت به روشنی می‌داند بسیاری از کسانی که برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند صلاحیت‌های قانونی لازم را ندارند و به همین جهت احراز صلاحیت نمی‌شوند اما هدف همان یکی دو نفر اصلی هستند که قرار است در عرصه بمانند، لذا تمام توان خودشان را برای حمایت از تبلیغاتی از آن‌ها بسیج خواهند کرد.

,

تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه کاندیدای اصلی جریان اصلاحات و حامی دولت علی لاریجانی خواهد بود، عنوان کرد: اسحاق جهانگیری با توجه به اینکه هشت سال معاون اول روحانی بوده است شانس کمتری برای رأی آوری دارد لذا این احتمال وجود دارد که وی همانند سال 96 به عنوان کاندیدای پوششی به میدان آمده باشد.

,

غضنفری اضافه کرد: اظهارات و شعارهای لاریجانی هنگام ثبت‌نام در انتخابات، بسیار شبیه اظهارات آقای روحانی در سال 92 بود و این نشان می‌دهد که همان تیم رسانه‌ای و عملیات روانی که پشت سر روحانی بود امروز نیز پشت سر لاریجانی قرار گرفته است.

,

وی تأکید کرد: در واقع رقابت اصلی در انتخابات پیش رو، بین حامیان و منتقدان وضع موجود خواهد بود به طوری که جریان انقلابی و منتقد وضع موجود خواهان تغییر شرایط کنونی و پایان فشار اقتصادی روی مردم است و جریان حامیان دولت به دنبال ادامه مسیر هشت سال گذشته هستند.

,

انتهای پیام/

]
کامران غضنفری گفت: آرایش انتخاباتی که در حال حاضر در کشور شکل گرفته، متشکل از حامیان دولت و مسببان وضع موجود و در سوی دیگر منتقدان وضع موجود است.