فتح خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد گفت: خرمشهر و دزفول در تاریخ دفاع مقدس ما نماد ایستادگی، فداکاری، حماسه، ایثار، مقاومت و مجاهدتهای فراوان بی نظیر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , مرآت,  ,

وی در ادامه افزود: ترویج ارزش های دفاع مقدس وزنده نگه داشتن ایام هایی مانند حماسه سوم خرداد به جامعه وجوانان ما روحیه مجاهدت در راه خدا را می دهد.

,

سلامی تصریح کرد: در تاریخ دفاع مقدس دفاع جانانه مدافعین مظلوم خرمشهر ثبت شد، و چند ده نفر، چندین لشگر و سپاه دشمن را 35 روز پشت دروازه ها نگه داشتند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: صدام پس از اشغال خرمشهر آن شهر را به دژ مستحکم و نفوذ ناپذیر  تبدیل کرده بود و دنیا به آن اذعان داشت و رزمندگان اسلام با ایمان و توکل به خدا،  با شجاعت، ایثار، روحیه انقلابی و جهادی توانستند استحکامات دشمن را در هم بشکنند و آن فتح بزرگ  «فتح الفتوح» را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که پس از  فتح خرمشهر دنیا برتری نظامی جمهوری اسلامی را پذیرفت، ادامه داد: عملیات الی بیت المقدس و فتح خرمشهر بدست رزمندگان اسلام، نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود و معادله جنگ تحمیلی را به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر دادو دشمن بعد از فتح خرمشهر در حالت تدافعی قرار گرفت و پیروزیهای رزمندگان اسلام یکی پس از دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد.

,

وی همچنین اذعان کرد: اگر امروز در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت نداشته باشیم دشمن جری تر می شود و فشارهایش بیشتر خواهد شد و تجربه نشان داده هر کجا از موضع اقتدار وارد شدیم و مانند خرمشهرهمه ملت با یکدیگر متحد شدند و مقاومت کردند، فتح الفتوح رخ داده است.

,

سلامی تصریح کرد: همه وظیفه داریم روحیه مجاهدت در راه خدا ، اخلاق ، معنویت و وحدت را در جامعه افزایش دهیم و نسل های انقلاب اسلامی را همواره در مسیر عزّت ، سعادتمندی و پیروزیهای پی در پی در مقابل نظام سلطه قرار دهیم.

,

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس با یک اشاره امام در جبهه ها تحول ایجاد می شد تاکید کرد: امروز نیز رهبری حکیم و فرزانه و تیز بین داریم واگر با جان و دل پشت سر رهبر فرزانه حرکت کنیم و به فرامین او عمل کنیم و دارای بصیرت باشیم و با یک اشاره رهبری بفهمیم منظور ایشان چیست و باید چگونه حرکت کنیم قظعا راه برون رفت از مشکلات را خواهیم یافت.

,

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه حضور پر شکوه در انتخابات در پیمودن مسیرعزت به ما کمک می کند، اظهار داشت: راه شهیدان به ما آموخته که باید با بصیرت باشیم و حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای در دنیا به ما عزت می دهد و دنیا روی ماحساب می کند و هر چقدر جمعیت ما در انتخابات پرشورتر باشد نشان از پشتوانه مردمی نظام دارد.

,

مدیر کل حفظ آثارو نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان افزود:  رزمندگان تیپ 58 ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی در این عملیات 107 شهید، رزمندگان سپاه و بسیج استان 85 شهید و 100 مجروح و جانباز و نیز جهادگران و سنگر سازان بی سنگر استان با یک گردان نیرو خدمات مهندسی ، رزمی 4 شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند.

,

انتهای پیام/

]
محمد حسن سلامی گفت: فتح خرمشهر قله پیروزی ها و فتح الفتوح رزمندگان اسلام بود و در تاریخ دفاع مقدس دفاع جانانه مدافعین مظلوم خرمشهر ثبت شد، و چند ده نفر، چندین لشگر و سپاه دشمن را 35 روز پشت دروازه ها نگه داشتند.